کد خبر: 284446
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
بازدید 600
نمایشگاه «بازی،کوشش، پژوهش» افتتاح شد

نمایشگاه استانی بازی‌های پژوهشی کانون استان تهران صبح روز ۲۴ آذر ۱۳۹۷ هم‌زمان با هفته پژوهش، با حضور مدیر کل و جمعی از کارشناسان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان تهران، صبح روز شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷، هم‌زمان با هفته پژوهش، مراسم افتتاحیۀ این نمایشگاه در سالن کتابخانه مرکز شماره ۴۳ کانون تهران با حضور محمود سلیمانی مدیر کل استان برگزار شد.

در این مراسم که دانش آموزان مدرسه حنان نیز حضور داشتند، پنج بازی پژوهشی که منتخبی از بازی‌های پژوهش محور مراکز کانون استان بود، در این نمایشگاه به اجرا در آمد تا مخاطبان ضمن بازدید، از طریق بازی، با مراحل فعالیت پژوهشی  آشنا شوند.

محمود سلیمانی در بخشی از این مراسم خطاب به دانش آموزان نوجوان گفت: زندگی حال و آینده شما با تلاش امروزتان به موفقیت خواهد رسید، اگر می خواهید آینده‌ای موفقیت آمیز داشته باشید باید بتوانید از امکانات موجود به بهترین شکل استفاده کنید.

وی در ادامه یادآور شد: استفاده بهینه از وقت و زمان عنصر مهمی در پیشرفت شما محسوب می‌شود، اگر وقت خود را صرف کارهای ارزشمند کرده و با مطالعه و انجام امور مفید روزگارتان را سپری کنید، می‌توانید در آینده با نگاه به پشت سرتان، از آنچه درگذشته انجام داده‌اید شرمنده و پشیمان نباشید.

در ادامه دانش آموزان میهمان به گروه‌های کوچک‌تر تقسیم‌شده و با هدایت مربیان، به انجام بازی‌های پژوهشی پرداختند.

آن‌ها در قدم اول، از طریق بازی با شیوۀ انتخاب موضوع مناسب برای پژوهش آشنا شده و در گام بعدی از منابعی که در اختیارشان قرار گرفت، اطلاعات لازم را جمع‌آوری کردند. فرضیه نویسی، بررسی داده‌ها و نتیجه‌گیری از دیگر مراحل آموزشی این نمایشگاه از طریق بازی بود.

بازی‌های این نمایشگاه شامل« تارتن،بازی را حدس بزن, درخت دانش, ایستگاه سؤال, بگرد و پیدا کن,  جوانه‌های مطالعه» بود که با محوریت تقویت روحیه پرسشگری، آشنایی با هفت مرحله پژوهش و باهدف علاقه‌مندسازی و ایجاد انگیزه به پژوهش در کودکان و نوجوانان از طریق بازی برگزار شد.

گفتنی است طراحی بازی‌های ارائه‌شده در این نمایشگاه بر عهده « روشنک ایلانلو، معصومه صادقی، مریم رضایی پور، مرضیه جودکی، نسرین اسکندریان، کبرا بابایی، لیلا مکانی و شقایق حسنی» و اجرای آن‌ها توسط روشنک ایلانلو و مریم رضایی پور صورت می‌پذیرد.

نمایشگاه «بازی،کوشش، پژوهش» هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران از ۲۴ آذر ماه در محل کتابخانه شماره ۴۳ کانون استان پذیرای علاقه‌مندان و پژوهشگران است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =