دفاع مقدس، نقطه‌ی روشن تاریخ کشور/حماسه‌آفرینی حماسه‌آفرینان برای آینده‌سازان روایت‌شود

واژه «دفاع» که درسلول‌های اجتماعی جامعه به خوبی احساس‌شده را بلند تکرارکرده و در سایه‌ی جستجوگری و درقالب فعالیت‌های هدف‌مند فرهنگی و هنری، به نسل کودک و نوجوان منتقل کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این بخشی از سخنان عباس بایرامی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جمع مربیان فرهنگی مراکز کانون گیلان است.

بایرامی طی این نشست که  هم‌زمان با هفته پژوهش و با همراهی مربیان فرهنگی مراکز ثابت،کتاب‌خانه‌های پستی، فراگیر، سیار شهری و روستایی کانون استان گیلان برگزارشد، از اهمیت انتقال ارزش‌های دفاع‌مقدس به آینده‌سازان سخن‌گفت و رسالت مربیان را در این مسیر خطیر و دارای اهمیت ویژه‌ توصیف‌کرد.

او در ادامه به تبیین تفاوت‌های دفاع هشت ساله ملت مسلمان ایران با دیگر جنگ‌ها پرداخت و با اشاره به روح حاکمِ برآن تصریح‌کرد: هنگامی که از دفاع مقدس سخن‌می‌گوییم، جنگ در لایه‌های سوم و چهارم آن قرارمی‌گیرد و آن‌چه در این میان جلوه‌ی افزون‌تری دارد، یک فهم عمومی از تهدید علیه انسجام ملی و پاسداری از آرمان‌های یک نظام اسلامی است.

این رزمنده هشت سال دفاع ‌مقدس بر همین اساس، تشریح رشادت‌های ملت مسلمان ایران در این حماسه را نیازمند کنکاش و پژوهش عمیق دانست و از مربیان کانون دعوت‌کرد ضمن آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوان، واژه دفاع را با صدای بلند تکرارکرده و نگاه آینده‌سازان را به این نقطه‌ی روشن و نورانی تاریخ دویست ساله کشورمان معطوف‌کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در عین‌حال، پرداختن به  شخصیت‌های برجسته استان در دوران هشت سال حماسه و ایثار را ضروری خواند و با یادآورشدن رشادت‌های شهید جمشید داداشی، از شهدای نوجوان استان گیلان، از فعالان عرصه‌ی فرهنگ خواست تا با به تصویرکشیدن زیبایی‌های این دفاع مقدس، پیام‌های این رویداد بزرگ که در همه‌ی سلول‌های اجتماعی جامعه احساس شده را  به نسل‌های آینده منتقل‌کنند.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این نشست، مهم‌ترین دست‌آورد انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را پاس‌داشت انسجام ملی و حفظ ارزش‌های اسلامی خواند و انتقال این ارزش‌ها را به کودکان و نوجوانان مهم و دارای اهمیت توصیف‌کرد.

اسفندیارضیائی، مدیر کل کانون استان گیلان

اسفندیار ضیائی هم‌چنین به دست‌آوردهای انقلاب اسلامی در سایه مقاومت و ایثار اشاره و با تشبیه شهادت به بال‌ پرواز گفت: زندگی خوب و آرمانی، حیاتی است که برای دیگران مفید و ثمربخش باشد.

وی در ادامه سخنان خود، ضمن قدردانی از حضور مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم اظهارکرد: بیان دلاورمردی‌های حماسه‌آفرینان توسط رزمنده هشت سال دفاع مقدس، شیرین و شنیدنی است و می‌تواند پایه و اساس پژوهش‌های مربیان و اعضای کانون قرارگیرد.

گفتنی است این نشست صبح امروز در سالن نمایش مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =