اولین بازی، تئاتر دیجیتالی ویژه کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود

«راز گنجور»، اولین بازی، تئاتر دیجیتالی است که به کارگردانی هانی حسینی و مرضیه نادری در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش «راز گنجور» یک اثر اینتراکتیو و تعاملی است که تماشاگران در پیشبرد داستان آن نقش مستقیم خواهند داشت. این مخاطبان کودک و نوجوان می‌توانند مانند یک بازی رایانه‌ای در این نمایش به ایفای نقش بپردازند و مرحله به مرحله با شخصیت‌های نمایش تا انتها پیش بروند.

هانی حسینی یکی از کارگردانان این اثر درباره‌ی ایده‌ی اصلی این نمایش و چگونگی شکل‌گیری آن گفت: «ایده‌ی اولیه این اثر در سال ۱۳۹۵ و در اولین و تنها دوره‌ی مرکز مطالعات اجرایی قشقایی شکل گرفت. در این ایده سعی داشتیم تا اجرای تعاملی را در مواجهه با کودک، مورد بررسی و پژوهش قرار دهیم و در پایان بعد از چند ماه با همکاری دوستانمان در گروه هنری واحه تمام نظریات خود را در قالب یک اثر نمایشی به مدت یک هفته به روی صحنه آوردیم. این تجربه ارزشمند ما را بر آن داشت تا این مسیر را ادامه دهیم و با توجه به آنچه که در پروژه مطالعاتی قشقایی آموخته بودیم، اثری جدید با حفظ نقاط مثبت قبل و بدون ایرادات و مشکلات گذشته، بیافرینیم.»

این هنرمند ادامه داد: «بعد از این تجربه و به بهانه‌ی حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک، با همکاری مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایش تازه‌ای با عنوان «راز گنجور»، طراحی و تولید شد. متن، لباس، عروسک، تمامی تصاویر دیجیتال و انیمیشن‌های موجود در این اثر همگی مجدد و از نو طراحی و ساخته شدند تا با رویکردی جدید آماده‌ی به روی صحنه رفتن شود.»

وی درباره داستان «راز گنجور» توضیح داد: «داستان در سرزمینی دور رخ می‌دهد. پَلَشت، دیوِ پلیدی‌هاست که همیشه راز شادی را می‌دزدد و این بار هم باعث می‌شود مردم کم‌کم شادی را از یاد ببرند. بالاخره گنجور پسر بچه‌ای که نزد سیمرغ بزرگ شده است، تصمیم می‌گیرد تا شادی را پس بگیرد، از این جاست که او با چالش‌هایی در این مبارزه روبرو می‌شود.»

سها آردم، هانی حسینی، رامین کهن و متین گودرزی به عنوان بازی‌گر و بازی‌دهنده عروسک، صدف بیگدلی و مرضیه نادری به عنوان طراح و سازنده عروسک، آرمان مقدم، تصویرسازی آرین حسنوندی، طراح انیمیشن و تصاویر دیجیتال، سهیل سهیلی به عنوان آهنگ‌ساز و طراح صدا، و رفعت هاشمی سیسخت و مرضیه سرمشقی به عنوان طراح پوستر و بروشور با این اثر همکاری کرده‌اند.

گفتنی است نمایش «راز گنجور» از ۹ دی در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله، صبح‌ها ویژه مدارس و بعدازظهرها ساعت ۱۷ برای عموم به روی صحنه خواهد رفت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیش‌تر و ذخیره بلیت با شماره تلفن‌های 88966119 و 09034990285 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =