کد خبر: 284654
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
۱۶ کتاب کانون در بسته‌ پیشنهادی یلدای لاک‌پشت‌پرنده

۱۶ کتاب کانون پرورش فکری در میان کتاب‌های منتشر شده کودک و نوجوان در شش سال اخیر در بسته‌= بیست‌وسوم لاک‌پشت پرنده و به مناسبت شب یلدا به خانواده‌ها پیشنهاد شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شب‌های بلند زمستان بهانه‌ی خوبی است برای کتاب‌ خواندن، قصه ‌گفتن و قصه شنیدن، گروه داوری لاک‌پشت پرنده از بزرگ‌سالان و کودکان دعوت می‌کند در این شب‌ها برای یک‌دیگر کتاب بخوانند.

بر همین اساس در بسته‌ی پیشنهادی این دوره کتاب‌ «تو لک‌لکی یا دارکوب» اثر علی خدایی با شش لاک‌پشت پرنده و آثاری چون «چگونه می‌توان بال شکسته را درمان کرد؟» نوشته‌ی باب‌گراها با ترجمه بهمن رستم‌آبادی، «در این خانه برای همیشه ماندم»، «مزرعه گل‌های آفتاب‌گردان» و «پرواز» هر سه از احمدرضا احمدی با پنج لاک‌پشت در میان ۸۰ کتاب معرفی شده قرار گرفته است.

گروه داوری لاک‌پشت پرنده معتقد است کتاب کودک کمک می‌کند تا بزرگ‌سالان و کودکان لحظه‌های خوبی را کنار یکدیگر بگذرانند و با گفت‌وگو درباره‌ی کتاب به نگاه و تجربه‌ی مشترک برسند.

بر همین اساس کتاب «رستم و اسفندیار» از مجموعه‌ نامه‌ی نامور نوشته‌ مرجان فولادوند به همراه دو جلد از قصه‌های کوتی‌کوتی فرهاد حسن‌زاده با عنوان‌های «سرما نخوری کوتی‌کوتی» و «دنیا را بلرزان کوتی‌کوتی» که پیش از این موفق به دریافت پنج لاک‌پشت پرنده شده است نیز در این فهرست دیده می‌شود.

گروه داوری لاک‌پشت پرنده هم‌چنین در بسته‌ی بیست‌وسوم خود کتاب‌های «سیاه کوچولو، سفید کوچولو» اثر حمیده زاهد شکرآبی، «ف مثل فیل» از علی خدایی، «یک جنگل و چند حیوان» نوشته‌ی نورا حق‌پرست، «به‌به» و «خوش‌مزه می‌خواهد» از مجموعه‌ی کتاب‌های مرغک کانون هر دو از سمانه‌ی قاسمی، «راز» اثر اریک باتو ترجمه‌ی شراره وظیفه‌شناس و «خاله پیرزن» راشین خیریه را که همگی پنج لاک‌پشت گرفته در این فهرست قرار داده است.

این فهرست شامل ۸۰ عنوان کتاب‌هایی است که متن و تصویر در کنار هم روایتی را شکل می‌دهند و برای خردسالان و کودکان سال‌های اول دبستان جذاب است.

گروه داوری لاک‌پشت پرنده متشکل از معصومه انصاریان، محمود برآبادی، جعفر توزنده‌جانی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، فاطمه زمانی، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، حدیث لزرغلامی، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی و رویا میرغیاثی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =