کد خبر: 284704
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
«فصل پنجم: سکوت» به چاپ هفتم رسید

رمان «فصل پنجم: سکوت» اثر محمدرضا بایرامی ‌که در قالب طرح رمان نوجوان امروز خلق شده است، برای هفتمین بار منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل کانون، داستان این رمان در بحبوحه‌ روزهای انقلاب اسلامی ‌در ایران اتفاق می‌افتد. «فصل پنجم: سکوت» ماجرای پسر نوجوانی به نام مرتضی است که ناخواسته درگیر اتقاق‌های مهم سیاسی می‌شود. این اثر در واقع؛ اعتراف‌ها و واگویه‌های مرتضی-نقش اول- در یکی از زندان‌های سیاسی است.

بر این اساس داستان که در قالب «رئالیسم اجتماعی» نوشته شده، در تهران و در میان طبقه ضعیف رخ می‌دهد و نویسنده از زبانی طنزگونه در بیان برخی اتفاق‌های کتاب بهره برده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «هر چه وول می‌خوردم خوابم نمی‌برد. پشه‌ها بغل گوشم وزوز می‌کردند. گاه‌گداری از طرف‌های پشت خط صدای پارس سگ می‌آمد. گربه‌ها هم که شب‌ها جن می‌شوند، همه جا رفت‌وآمد می‌کردند و گاهی از روی بام و یا حتی قرنیز دیوار حیاط، صدای آن‌ها را می‌شنیدم. تو گوشم صداها درهم و برهم شده بود. وسط پارس سگ، گربه‌ای پوف می‌کشید و پشه‌ای وزوز می‌کرد و مرد می‌زد زیر گریه‌ای که از شادی بود و نه غم.»

این اثر در چاپ‌های قبلی ۳۷‌هزار شمارگان داشته و هم‌اینک در ۵هزار نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

«فصل پنجم: سکوت» ۱۷۲ صفحه و ۱۱هزار تومان قیمت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =