عرصه‌ی فرهنگ، نیازمند اتفاق تازه است

فرماندار شهرستان بندرانزلی گفت: عرصه‌ی فرهنگ نیازمند هم‌گرایی، اتفاق‌های تازه و تلاش افزون‌تر نقش‌آفرینان این حوزه برای پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه کودک و نوجوان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسماعیل حیدری آزاد این سخنان را در دیدار با مدیرکل و جمعی از مسوولان کانون اظهارداشت و با تشبیه حوزه فرهنگ به آیینه گفت: این عرصه همیشه درمواجهه با غبار فراموشی و همواره نیازمند اتفاق‌های تازه است.

فرماندار شهرستان بندرانزلی تصریح‌کرد: ایجاد مدیریت واحد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های فعال در حوزه‌ی فرهنگ، مهم‌ترین اولویت و توجه به نسل کودک و نوجوان نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است.

حیدری آزاد در ادامه به اهمیت کانون پرورش فکری در جامعه اشاره و با تاکید بر این مساله که مشارکت همیشگی این مجموعه‌ی فرهنگی در ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی اثربخش است، افزود: این هم‌گرایی می‌تواند در ویژه‌برنامه‌های ملی و مذهبی جلوه‌ی بیش‌تری داشته‌باشد.

نماینده‌ی عالی دولت در شهرستان هم‌چنین،  همراهی مسوولان استانی با کانون در ایجاد فرصت‌های تازه و افزایش فضاهای آموزشی را یادآورشد و از تلاش بیش‌تر برای تکمیل سالن سینمای مرکز شماره یک کانون بندرانزلی و اختصاص بودجه‌ی مناسب به این امر خبرداد.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این نشست از پیشینه‌ و فعالیت‌های کانون به عنوان یک نهاد تخصصی در حوزه‌ی کودک و نوجوان سخن‌گفت و تربیت نسلی مدیر و آینده‌ساز را از جمله ‌اهداف این مجموعه‌ی فرهنگی عنوان‌کرد.

اسفندیارضیائی در این میان به ظرفیت‌های استان گیلان، به ویژه شهرستان بندرانزلی پرداخت و با تاکید بر ضرورت‌های هم‌افزایی و هم‌گرایی دستگاه‌های فرهنگی افزود: استفاده ‌از این ظرفیت‌ها، زمینه‌ی تربیت نسلی توان‌مند و بانشاط را فراهم‌می‌کند.

او درعین حال، نگاه فرهنگی مسوولان استانی، به ویژه فرمانداران را در این مسیر سازنده و راه‌گشا دانست و این امر را بسترساز به‌سازی و تجهیز بسیاری از مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان خواند.

اشاره به مراحل تکمیل و تجهیز سالن سینمای مرکز شماره یک کانون بندرانزلی ازدیگر موضوع‌های مورد توجه این مدیر فرهنگی به‌شمارمی‌رفت و وی با بیان این‌که این طرح از سال ۱۳۸۸ آغاز و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌است، گفت: در این مسیر نیازمند همراهی و همکاری بیش‌تر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان‌هستیم.

برپایه این گزارش، نشست با شهردار بندرانزلی ازدیگر برنامه‌های این روز بود که با قول مساعد حسن پورقربان، شهردار این شهرستان برای همراهی با کانون درجهت تکمیل سالن سینمای مرکز فرهنگی هنری شماره یک بندرانزلی همراه‌شد.

گفتنی است، این نشست باحضور جمعی از مسوولان کانون و همچنین معاون هماهنگی و امور عمرانی فرماندار بندرانزلی در محل فرمانداری این شهرستان صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =