اعلام آمادگی استاندار سمنان برای حمایت همه‌جانبه‌ از فعالیت‌های فرهنگی

استاندار سمنان بابیان این‌که کار فرهنگی به‌ویژه در حوزه کودکان و نوجوانان حساس است، گفت: با توجه به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی بر آموزش صحیح کودکان، استانداری سمنان آماده حمایت همه‌ جانبه‌ در این بخش است.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در دیدار با مدیرکل کانون این استان ضمن اعلام آمادگی برای حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های بخش فرهنگی به‌ویژه در حوزه‌ کودک و نوجوان، تصریح کرد: انتظار ما این است که کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون نه تنها با کتاب‌های گروه سنی خود و فرهنگ مطالعه آشنا شوند؛ بلکه با اصول اخلاقی و اسلامی و آموزه‌های دینی هم آشنا شده و آموزش ببینند که چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار و گفت‌وگو کنند.

آشناگر در این دیدار کانون پرورش فکری را به‌عنوان نهادی بنیادین در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت، موفق ارزیابی کرد و با تاکید بر مساله پرهیز از هرگونه موازی‌کاری در برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری به‌طور طبیعی یکی از حساس‌ترین نهادهایی است که در حوزه‌ی فرهنگی، ویژه و تخصصی فعالیت می‌کند.

آشناگر در ادامه با بیان این‌که قشر کودک و نوجوان، قشر حساس و قابل توجهی است بر اجرای مؤثر فعالیت‌ها برای مخاطبان این قشر با حساسیت و نگاه دقیق، تأکید کرد و افزود: پایه‌های شخصیت کودک با آموزش‌های این دوره از سوی متولیان امور فرهنگی، شکل می‌گیرد و فعالیت مربیان کانون پرورش فکری با این بضاعت و امکانات و با وجود کمبود نیروی انسانی و تجهیزات، شایسته قدردانی است.

استاندار سمنان در ادامه افزود: وقتی کودکان و نوجوانان با رفتارهای انسانی آشنا شوند و تمایزها و تفاوت‌ها را تشخیص دهند در آینده که وارد جامعه می‌شوند با هرگونه مساله‌ای، برخورد منطقی داشته و تلاش نمی‌کنند تا با پرخاش‌گری حرف خود را روی کرسی بنشانند و اگر این اتفاق بیفتد بی‌شک رسالت کانون پرورش فکری حفظ شده و به هدفش در جامعه دست‌یافته است.

مدیرکل کانون استان سمنان نیز در این دیدار با اشاره به شعار سال کانون پرورش فکری مبنی بر «کانون، مهارت، زندگی» و اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور ویژه مخاطبان کودک و نوجوان در راستای طرح ملی «کانون‌مدرسه» از تجهیز کتابخانه سیار روستایی مهدی‌شهر و راه‌اندازی آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مهدی جمال با تأکید بر نقش مؤثر و حضور پر رنگ کانون پرورش فکری در تمامی مناسبت‌ها و نمایشگاه‌های استانی ضمن قدردانی از توجه و نگاه ویژه استاندار به حوزه‌ی فرهنگ، خواست تا از موازی‌کاری‌ها در ‌این‌بخش به‌ویژه حوزه‌ی کودک و نوجوان پرهیز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =