باغ زبان عربی به روی نوجوانان گشوده شد

کانون زبان ایران مجموعه کتاب‌های «بستان العربیه» را برای نخستین بار در ایران برای آموزش زبان عربی به نوجوانان ۱۱ تا ۱۴ سال منتشر کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مسئول بخش عربی کانون زبان در این باره بیان کرد: کتاب‌های «بستان العربیه» برای نخستین بار با رویکردی مبتنی بر چهار مهارت اصلی (شنیدن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن) برای نوجوانان ۱۱ تا ۱۴ سال طراحی و چاپ شده است. این کتاب‌ها در بخش عربی کانون زبان ایران از سوی کارشناسان بخش عربی آماده شده و سعی دارد با استفاده از تصاویر جذاب به آموزش کلمات روزمره و کاربردی زبان عربی بپردازد.

یاسر زنگنه در خصوص نام‌گذاری این کتاب‌ها گفت: «بستان العربیه» به معنای باغ زبان عربی است، با انتخاب این اسم به دنبال  نشان دادن ارتباط دو فرهنگ و زبان و حلقۀ اتصال دو تمدن بودیم. انتخاب این اسم به این علت صورت گرفت که نشان دهندۀ نزدیکی فرهنگ ایرانی و عربی باشد زیرا در فرهنگ ایرانی کتاب بوستان سعدی از شاعران معروف پارسی زبان را داریم که باعث افتخار ایرانی‌هاست.

وی ادامه داد: هر ترم این دوره شامل یک کتاب زبان آموز، یک کتاب کار و تمرینات و یک کتاب معلم است و در طول ترم زبان‌آموزان در دو آزمون میان ترم و یک آزمون پایان ترم برای ارزشیابی اطلاعات‌شان شرکت می کنند. در کتاب ۸ فصل وجود دارد که شامل جنبه‌های مختلف زندگی روزمره یک نوجوان و اصطلاح‌های همبسته با اعضای بدن، خانه، مدرسه، مزرعه، لباس، وسایل حمل و نقل، باغچه و وسایل بازی است.

زنگنه گفت: زبان‌آموز در هر یک از این فصل‌ها تلاش می‌کند تا کلمات مهم و کاربردی را در قالب مکالمه‌های ساده از سوی مدرس یاد بگیرد و کم کم از راه کلمات و اصطلاحات، با جمله‌سازی آشنا شود، سپس مکالمه ساده را یاد بگیرد و ساختارهای جمله‌سازی مانند پرسش در مورد اشخاص و اشیاء و معرفی خود به زبان عربی را به‌کار برد.

مسئول بخش عربی کانون زبان ایران در خصوص ایجاد جذابیت در آموزش این کتاب بیان کرد: در کنار کتاب، دو گزینه دیگر به کمک مدرس می‌آید تا موضوع تدریس به امری جذاب و لذت‌بخش تبدیل شود، یکی از آن‌ها بازی‌های مرتبط با زبان است به این ترتیب که در هر دو جلسه، استاد یک بازی مرتبط با زبان عربی را با توجه به مطالب آموزشی فراگرفته شده توسط زبان آموز، برگزار می‌کند تا زبان‌آموز بتواند کلمات یاد گرفته شده در کتاب را در بازی به‌کار برده و آن کلمات در ذهنش پایدار شود.

گزینه بعدی کارتون‌های آموزشی است، به این شکل که در هر دو جلسه یک بار، مدرس، کارتونی که زبان‌آموزان آن را در منزل دیده‌اند در کلاس پخش می‌کند تا زبان‌آموزان در مورد کلمات و جمله‌های کارتون با مدرس صحبت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =