کد خبر: 284857
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
بازدید 639
گرامی‌داشت حماسه‌ی نهم دی در کانون سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، حماسه‌ی نهم دی‌ماه را گرامی داشتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان به‌منظور تبیین و ماندگار کردن حرکت عظیم مردم در پاسخ‌گویی به مخالفان نظام اسلامی در روز نهم دی‌ماه ۱۳۸۸ و بصیرت‌افزایی کودکان و نوجوانان با دعوت از دانش‌آموزان مدارس و اجرای برنامه‌های مختلف مانند قصه‌گویی، کاردستی، معرفی وقایع، معرفی شخصیت و...، از آنها خواستند تا با بصیرت و هوشیاری در مقابل توطئه‌ی دشمنان دین و سرزمین‌شان بایستند.

بر اساس این گزارش، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی از آیین نواختن زنگ حماسه همزمان با روز بصیرت و میثاق با ولایت در مدرسه توحید این شهرستان خبر داد و گفت: در این آیین، فرزند شهید یحیی قاضی‌پور به بیان خاطراتی از شخصیت و زندگی شهید پرداخت.

گلنساء شاهی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان اظهار داشت: در روز بصیرت ملی با دعوت از ۳۰ دانش‌آموز پایه ششم مدرسه شهدای هسته‌ای عضو طرح «کانون، مهارت، زندگی»، کارگاه بحث آزاد با موضوع «اهمیت شناخت تاریخ ملی و مذهبی و نقش آن در دفاع کشور و اعتقادات مردم یک سرزمین» برگزار و سرود «بهار سبز فردا»، همخوانی شد.

خدیجه حمزه مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه نیز بیان داشت: روز تجلی بصیرت و بیداری، ۱۸ عضو طرح «کانون، مهارت، زندگی» در کارگاه سفال‌گری با تکنیک حکاکی به خلق اثر پرداختند.

محبوبه حیدریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر عنوان کرد: ویژه‌برنامه‌ی فرهنگی «تجلی بصیرت» با حضور اعضای کودک و نوجوان به‌منظور آشنایی آنها با واقعه‌ی تارخی نهم دی برگزار شد.

وی در ادامه یادآور شد: ۲۸ عضو طرح «کانون، مهارت، زندگی» با شرکت در کارگاه‌های فرهنگی به خلق اثر در قالب نقاشی، کاردستی و متن ادبی پرداختند.

گفتنی است؛ جمعی از کارکنان اداره‌کل کانون پرورش فکری استان نیز همگام با اقشار مردم در مراسم گرامی‌داشت این‌روز که به‌همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، شرکت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =