نشست هماهنگی برنامه‌های صبح شعر«نوری تا حرم»

نشست هماهنگی برنامه‌های صبح ‌شعر «نوری تا حرم»، با حضور نمایندگان دستگاه‌های همراه در برگزاری این ویژه‌برنامه در سالن نشست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، صبح ‌شعر «نوری تا حرم» با هدف تجلیل از شهدای مدافع حرم، بزرگ‌داشت خانواده‌ها، به ویژه ‌فرزندان این شهیدان و با محوریت «بابک نوری هریس»، شهید گیلانی دفاع از حریم حضرت زینب (س) برگزارمی‌شود.

این آیین که با همکاری دستگاه‌های فعال در این حوزه و هم زمان با چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی در رشت صورت‌می‌گیرد، نگاهی ویژه به معرفی الگوهای برجسته و تبیین اندیشه‌ها و اهداف شهیدان برای نسل کودک و نوجوان ایران اسلامی‌دارد.

نخستین جلسه هماهنگی این ویژه‌برنامه نیز صبح امروز برگزارشد و مدیرکل کانون استان گیلان در آغاز، از رسالت کانون پرورش فکری برای آشناسازی جامعه، به ویژه نسل سوم و چهارمی‌ها با دست‌آوردهای انقلاب اسلامی و اندیشه‌های بلند شهیدان سخن‌گفت.

اسفندیارضیائی در ادامه تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و جاری‌سازی مفاهیم و اندیشه‌های شهیدان در برنامه‌های کانون را از اولویت‌ها عنوان‌کرد و اجرای«طرح سپاس» و تجلیل از آزادگان، ایثارگران، خانواده‌های شهیدان، و هم‌چنین برگزاری ویژه‌برنامه‌های مراکز این مجموعه‌ی فرهنگی با دعوت از این نمادهای صبر و ایثار را گامی در جهت نیل به همین هدف دانست.

وی هم‌چنین ظرافت‌های الگوسازی برای نسل کودک و نوجوان را خاطرنشان‌کرد و ارایه‌ی تصویری روشن از تفکر و سیره‌ی عملی شهیدانی که با گام‌های محکم و استوار، در مسیر آرمان‌ها  حرکت‌کرده‌اند را خطیر و نیازمند توجه ویژه خواند.

قدردانی از همکاری فعالان این عرصه و استقبال از دیدگاه‌های سازنده آنان، بخش پایانی سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست ‌بود.

مسوول کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان نیز ضمن قدردانی از کانون برای برنامه‌ریزی این صبح‌ شعر، به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از «انقلاب» اشاره‌کرد و با بیان این‌که «ریزش و رویش»، از شاخصه‌های هر انقلابی است، افزود: به تصویرکشیدن برجستگی‌های شهیدان مدافع  حرم، به یقین تلاش برای ارایه‌ی تصویری روشن از رویش‌های انقلاب اسلامی ایران است.

ابراهیم جوادی در عین‌حال از بابک نوری هریس به عنوان جوان‌ترین شهید در میان ۲۲ شهید گیلانی مدافع حرم نام برد و برگزاری صبح‌ شعر «نوری تا حرم» را  فرصتی ارزش‌مند برای معرفی هرچه ‌بیش‌تر این الگوها به نسل کودک و نوجوان توصیف‌کرد.

برپایه‌این گزارش، فریبرز عسگرپور، نماینده فرمانداری رشت و دبیر ایام و مناسبت‌های شهرستان، علی پورحسن، مشاور اجرایی مدیر کل صدا و سیما، محسن حامدی، معاون فرهنگی سپاه قدس و اسماعیل محمدپور، مدیر هنری و ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ازدیگر حاضران این نشست ‌بودند که به تشریح‌دیدگاه‌ها و بیان نقطه‌نظرات پرداختند

برهمین اساس استقبال از برگزاری صبح شعر«نوری تا حرم» و اعلام آمادگی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این آیین، از محورهای سخنان نمایندگان دستگاه‌ها بود و در این میان فراهم‌سازی فرصت حضور کودکان و نوجوانان به عنوان گردانندگان اصلی این ویژه‌برنامه، مورد تاکید حاضران قرارگرفت.

 اجرای سرود، پخش نماهنگ،  به نمایش‌گذاشتن عکس و ارایه‌ی کتاب در ارتباط با شهید«بابک نوری هریس»، فراهم‌سازی فرصت آشنایی مخاطبان با تمامی شهیدان گیلانی مدافع حریم ولایت و امامت و تجلیل از فرزندان این شهدا، از دیگر موضوع‌هایی بود که مورد توجه واقع‌شد.

درهمین حال، ایجاد بسترهای مناسب برای تهیه و پخش تیزر این ویژه‌برنامه در صدا و سیمای مرکز گیلان، لزوم فضاسازی و اطلاع‌رسانی برنامه‌های این رویداد ‌فرهنگی و ضرورت همراه‌سازی تمامی دستگاه‌های اجرایی، ازدیگر مواردی بود که حاضران برآن تاکیدکردند. 

گفتنی است، صبح شعر «نوری تاحرم» با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و قم، آموزش و پرورش، صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه قدس گیلان و هم‌چنین، فرمانداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت در ایام الله چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی در گل‌زار شهدای شهر رشت برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =