قم میزبان نخستین اجراهای تماشاخانه سیار جدید کانون

«پیک امید» تماشاخانه سیار کانون که برای نخستین ‌بار در جشنواره‌ تئاتر همدان از آن رونمایی شده است‌، با سفر در شهرها و روستاهای استان قم فعالیت رسمی ‌خود را آغاز کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل کانون، شهرها و روستاهای استان قم از روز چهاردهم دی تا بیست و هشتم این ماه میزبان نمایش «پاهای خانم هزارپا» هستند.

بر این اساس و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته این گروه نمایشی در میان خردسالان‌، کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان داستانی فانتزی را نقل می‌کنند. داستان درباره‌ هزارپایی است که از دست و پای خود خسته شده است. در این میان او با یک کرم آشنا می‌شود و هر کدام به واسطه توانایی‌هایشان این امکان را ‍پیدا می‌کنند جلوی یک واقعه بزرگ را بگیرند.

بر اساس این خبر، استان قم در 29 روستا همچون جنداب، قاهان، پاچیان، جنت‌آباد، ورجان، کوه‌سفید و... از بخش‌های سلفچگان، خلجستان، جعفریه، مرکزی و کهک میزبان «پیک امید» تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری است.

بنا براین گزارش، با توجه به فرسودگی تریلی سیار قدیمی ‌کانون، چندی پیش از تریلی جدیدی رونمایی شد که مجهز به صفحه نمایش نیز هست و از این پس امکان نمایش فیلم برای کودکان در مناطق دور افتاده کشور را نیز فراهم آورده است.

بر این مبنا و در اولین گام این تماشاخانه به استان قم سفر کرده و با عوامل نمایش همراه شده است. نمایش «پاهای خانم هزار پا» به کارگردانی مهدی خجستگی با مشارکت و نقش‌آفرینی نوجوانان دارای نیازهای ویژه تولید و به همت هنرمندان این استان تهیه شده است. این نمایش پیش‌تر نیز در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون نیز به روی صحنه رفته است.

با اعلام مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در ماه بهمن و اسفند نیز این تریلی به دیگر استان‌های کشور سفر می‌کند.

استفاده از فرصت‌های برابر آموزشی و فرهنگی و تحقق عدالت فرهنگی، استفاده از خدمات فرهنگی برای همه کودکان و نوجوانان، توجه به تعلیم و تربیت و زندگی در شرایط سخت، برخی از اهداف تولید این اثر هنری عنوان شده است.

بر اساس این خبر، دستیار کارگردان این نمایش فاطمه سیدطالبی و بازیگران آن علیرضا نامدار، مهدی سوری، سمیه شیری، فاطمه فرکی، سمانه دلیر و مهدی خجستگی هستند.

آهنگ‌سازی این اثر را حامد جهان‌بخش، طراحی لباس مهدی خجستگی و طراحی صحنه و حرکت‌ها حسن نوری به عهده داشته‌اند. در عین حال فائزه امیرحسینی به عنوان دوزنده لباس و سازنده دکور با این نمایش همکاری می‌کنند.

فهرست اجراهای تریلی سینما تئاتر سیار کانون در استان قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =