ضرورت وجود برنامه آینده‌نگر و آینده‌ساز در مراکز کانون

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، چهارمین نشست حوزه‌ای مربیان فرهنگی با حضور مدیرکل، معاونان و کارشناسان در روز یک‌شنبه۱۶آذرماه۱۳۹۷ در سالن آموزش برگزار شد.

در این نشست که به منظور تحلیل عملکرد مراکز استان در سال جاری و تعامل و همفکری برای برنامه‌ریزی تاثیرگذار در سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود، مدیرکل کانون از برنامه‌ریزی به عنوان رکن اصلی از وظایف مدیریت در گذشته و حال که قابل تفکیک از دیگر وظایف مدیریتی نیست، یاد کرد و گفت: در هر برهه از زمان باید در حین برنامه‌ریزی عوامل مربوط به سازمان از جمله نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها را شناسایی و با توجه به تکنیکswot  برنامه‌ای هدفمند و اثرگذار را پی‌ریزی کرد.

زره‌ساز در پاسخ به دغدغه مربیان فرهنگی در خصوص کمبود امکانات مادی و منابع انسانی در مراکز کانون گفت: کانون یک سازمان پویا است که باید با برنامه‌ریزی صحیح و منسجم از منابع محدود خود برای رفع نیازهای متنوع و رو به افزایش خود و مخاطب خود استفاده بهینه کند و مدیران ستادی نیز به دنبال راهکاری برای حل مشکلات هستند.

مدیرکل کانون در ادامه افزود: در آستانه پنجمین دهه از انقلاب اسلامی که دهه «امید، توسعه و پیشرفت» است و با توجه به چشم‌انداز کانون بایستی برای سال آتی برنامه‌ای عملیاتی، فرآیندی، آینده‌نگر و آینده‌ساز داشته باشیم تا ضمن رسیدن به اهداف تعیین شده کانون، ارزش‌ها و دستاوردها و شخصیت‌های ارزشی انقلاب را به نسل امروز بشناسانیم، چرا که آشنایی کودکان و نوجوانانی که دوران انقلاب را از نزدیک لمس نکرده‌اند، تداوم حرکت انقلاب اسلامی را در مسیر درست به همراه دارد.

فرهاد آقابیگی معاون فرهنگی استان نیز در این نشست به ضرورت برنامه‌ریزی استراتژیکی اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های برنامه استراتژیکی جامعیت، همسویی و هماهنگی است و برای بهبود فعالیت‌ها و تغییر و اصلاح رفتار نیاز به یک برنامه بلندمدت است که این صبر و شکیبایی مربیان را می‌طلبد.

در ادامه نشست معصومه موسویان کارشناس این حوزه به تحلیل فعالیت‌های مراکز و مقایسه آن با مراکز همسان پرداخت و ضمن ارائه تجربیات موفق همکاران در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، به صورت عملی نحوه تدوین یک برنامه موفق کتاب‌خوانی را به مربیان یادآور شد.

حسنعلی ابویسانی معاون اداری و مالی استان نیز در سخنان خود به مسائل عمرانی، تامین ملزومات و تجهیزات ضروری مراکز و ایجاد امکانات رفاهی برای انگیزه‌بخشی بیشتر به کارکنان اشاره کرد و گفت: همکاران من در بخش اداری و مالی استان تمام تلاش خود را برای خدمت‌رسانی صادقانه به شما و کودکان و نوجوانان این مرز و بوم براساس آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها به کار می‌گیرند و از پیشنهادات سازنده شما استقبال خواهند کرد.

ارتباط‌گیری مناسب با فرمانداری‌ها و سایر نهادهای فرهنگی، توجه به برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت، برگزاری انجمن‌های هنری و ادبی با حضور پیشکسوتان و کنترل و بازخورد از برنامه‌ها در راستای کیفیت‌بخشی از دیگر مواردی بود که در این نشست بدان پرداخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =