کودکان در بازی اطمینان و اتکا به نفس را کسب می‌کنند

دوره آموزشی «بازی‌های فردی و گروهی» ویژه مربیان فرهنگی کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، الهام پیله‌ور استاد دانشگاه و مدرس دوره آموزشی «بازی‌های فردی و گروهی» در این دوره که به مدت دو روز و در روزهای ۱۷ و ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۷ برگزار شد از بازی به عنوان فرصتی برای کسب مهارت‌های اجتماعی و هماهنگی رفتاری با دیگران یاد کرد و گفت: برای پی بردن بــه ارزش و اهمیـت بــازی،  بـایـد بــازی کودکـان و نحـوه انجـام آن‌را بشناسیم و هـرگـز بـازی کودکان را بیهـوده تلقـی نکنیم چرا که زمان بازی زمان به دست آوردن دانش و تجربه است.

مدرس دوره با اشاره به ارتباط نزدیک اغلب بازی‌ها با فعالیت‌های بدنی، گفت: بازی ارتباط مستقیم با رشد و تربیت اندام‌ها، مهارت‌های جنبشی و آمادگی جسمانی بدن کودکان دارد و آنان در حین بازی معنای مفهومی شکست و پیروزی را در رقابت صحیح و سالم تجربه می‌کنند که این خود موجب شکوفایی استعدادهای نهفته و بروز خلاقیت می‌شود.  

پیله‌ور در ادامه سخنان خود از مربیان خواست کودکان را با رعایت اصول و مقررات در بازی آشنا کنند و زمینه توسعه همکاری و مشارکت کودکان در بازی و قدرت ابراز وجود آنان را فراهم آورند.

مولف کتاب «اصول و فلسفه تربیت‌بدنی با رویکردهای نوین» با تاکید بر اهمیت بازی‌های گروهی گفت: این نوع بازی عامل مهمی در ایجاد مراوده و ارتباط متقابل میان کودکان است و لزوم همکاری برای رسیدن به هدفی واحد موجب اتحاد آنان می‌شود. در حقیقت با انتخاب نوع بازی و تعیین شرایط آن و مقید کردن خود به اطاعت از اصول و قوانین بازی، کودکان نوع خاصی از زندگی اجتماعی را تجربه می‌کنند و مفاهیمی چون دیگرخواهی، صداقت، رعایت حقوق دیگران و بسیاری از امور اجتماعی دیگر را یاد می‌گیرند.

در این دوره مربیان فرهنگی ضمن به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در برگزاری بازی‌های فردی و گروهی در مراکز کانون، به نقش بازی در رشد اجتماعی، ذهنی، عاطفی و جسمی کودک بیش از پیش آگاه شدند و به مدت ۲۰ ساعت به صورت علمی و عملی با انواع بازی‌های فکری، حسی، تعادلی، کلامی، تقلیدی و ...  آشنا شدند.

این دوره در روزهای ۲۴و۲۵ دی‌ماه برای گروه دوم از مربیان فرهنگی در مرکز آموزشی – رفاهی ولایت عشق برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =