نشست تخصصی معرفی کانون زبان در سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: آشنایی با زبان‌های بین‌المللی پنجره‌ای است برای تبادل فرهنگ و هنر و ادب در پهنه‌ای به گستردگی تاریخ بشری

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی معرفی کانون زبان در مجتمع کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور معاونان آموزش و پرورش استان و مدیران مدرسه‌های زاهدان برگزار شد، مدیرکل کانون استان گفت: آشنایی با زبان‌های بین‌المللی پنجره‌ای است برای تبادل فرهنگ، هنر و ادب در پهنه‌ای به وسعت همه‌ی تاریخ بشری که می‌تواند باعث افزایش آگاهی کاربران شود.

معصومه هادی در ادامه افزود: این آشنایی هم‌چنین می‌تواند «دریچه‌ای» باشد برای ورود به دنیایی جدید با همه‌ی شگفتی‌ها و هیجان‌هایش.

وی هم‌چنین با اشاره به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی که ممکن است در این مسیر متوجه شخص زبان‌آموز شود، گفت: رهبر معظم انقلاب برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی، بهترین راه‌کار را «شکل‌گیری هویت مستقل، عزت‌مند و دینی نسل آینده» عنوان کرده‌اند تا در این مسیر افراد، به دلیل پایبندی به ارزش‌ها و با شناخت پیشینه‌ی فرهنگ و تمدن کشور خود بتوانند با زبان معیار جهانی تبادل علمی نمایند، داشته‌هایشان را صادر کنند و از یافته‌های نوین جهان بهره گیرند.

مدیرکل کانون سپس در خصوص فعالیت کانون زبان ایران گفت: کانون زبان، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزش زبان در ایران، سال‌هاست با رویکردی فرهنگی و استفاده از مدرسان توان‌مند و متخصص به زبان‌آموزان خدمت‌رسانی می‌کند که در زاهدان نیز نخستین شعبه‌ی آن در سال۱۳۹۱ گشایش یافته است.

هادی در ادامه‌ی این بخش از سخنان خود افزود: شرایط امروز جهانی، رشد علم و سرعت تغییرات در عرصه‌های گوناگون علوم و فنون ایجاب می‌کند که همه‌ی مردم، به‌ویژه کودکان و نوجوانان، نسبت به زبان‌های خارجی مهارت‌های شایسته‌ای داشته باشند، زیرا در هزاره‌ی سوم عدم آگاهی نسبت به زبان‌های دیگر و علومی هم‌چون رایانه، نوعی بی‌سوادی به شمار می‌رود.

پس از سخنان مدیرکل کانون استان، مسئول کانون زبان زاهدان به معرفی فعالیت‌های این بخش پرداخت و گزارشی از پیشرفت زبان‌آموزان ارایه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =