ترانه‌هایی درباره خدا در کتاب «از آسمون تا این جا»

شاعران کتاب‌های ویژه خردسالان در کتاب «از آسمون تا این جا» با مخاطبان خود درباره خدا صحبت کرده‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اسدالله شعبانی، مصطفی رحماندوست، جعفر ابراهیمی‌شاهد، افسانه شعبان‌نژاد، شکوه قاسم‌نیا و بابک نیک‌طلب شاعرانی هستند که در این کتاب که از مجموعه ترانه‌های خانه و برای پنجمین بار باز نشر شده است، با مخاطبان خود سخن گفته‌اند.

بر این اساس، اثر این شاعران از سوی تصویرگران متفاوتی همچون سولماز جوشقانی، اشکان حسینی، هاله دارابی، الهام شکرآمیز، شیوا ضیایی، هدا حدادی و... تصویرگری شده ‌است.

توصیف زیبایی‌های جهان، روابط علت و معلولی، بخشایندگی پروردگار، آفرینندگی پروردگار و... موضوع‌هایی است که در این اشعار به آن‌ها اشاره شده است.

در شعر «کی یاد داده؟» اثر جعفر ابراهیمیشاهد می‌خوانیم: «کی یاد داده به خورشید/ که روز بیاد بتابه/ شبا بره به خونه/ تا فردا صبح بخوابه؟/ کی یاد داده به بارون/ از آسمون بباره؟/ کی داده روشنایی/ به اون همه ستاره؟/ کی داده رنگ آبی/ به آسمون، به دریا؟/ من می دونم، اینارو/ تو داده‌ای خدایا!»

گفتنی است این اثر که برای پنجمین بار با شمارگان ۵هزار نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راهی بازار کتاب شده است و ۴هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

پیش‌تر نیز 30هزار نسخه از کتاب «از آسمون تا این جا» منتشر شده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =