راه‌اندازی پاتوق هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان در مشهد

پاتوق هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به حوزه هنرهای نمایشی در روز شنبه۲۲ دی‌ماه۱۳۹۷ به صورت رسمی در مرکز فرهنگی هنری شماره۴ کانون مشهد کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در آیین گشایش «پاتوق هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان»، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون هدف از برپایی این دورهمی را حمایت از اقتصاد تئاتر کودک و نوجوان و بسترسازی مناسب جهت انتقال مفاهیم اخلاقی و تربیتی به نسل امروز در فضایی کاملاً فرهنگی عنوان کرد و گفت: امیدوارم با هم‌افزایی و تعامل میان نهادهای اثرگذار، نمایش‌های کودک و نوجوان در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار گیرد.

زره‌ساز در ادامه افزود: بدون شک شهر مشهد با وجود تئاترهای حرفه‌ای در حوزۀ کودک و نوجوان و نیز حجم قابل توجه مخاطبان کودک و نوجوان، با اختصاص فضای مناسب و حمایت‌های لازم، به‌سرعت می‌تواند تجربه‌ای مشابه تالار هنر تهران را کسب نماید و تلاش خواهیم کرد تا با برقراری تعامل با گروه‌های حرفه‌ای تئاتر کودکان و نوجوانان استان و جلب مشارکت آنان، زمینه لازم را جهت بهره‌برداری آسان‌تر کودکان و نوجوانان از این ظرفیت عظیم و درخور توجه ایجاد نموده و نیز صاحبان هنرهای نمایشی را به این گروه حساس متوجه سازیم.

مدیرکل کانون در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که در آینده نه چندان دور و به همت صاحب‌نظران و دلسوزان عرصه هنر به ویژه هنر نمایشی، شهر مشهد به عنوان ستاره‌ای بر آسمان ایران در عرصه تئاتر کودک بدرخشد.

سهراب خواجه‌نژاد کارشناس مسئول هنرهای نمایشی کانون نیز از دستاوردهای پژوهشی خود در سفر به شهرستان‌ها و روستاهای استان خراسان رضوی گفت و اظهار داشت: نمایش عروسکی ریشه در هویت ملی ما دارد و ردپای آن را می‌توان در آثار نویسندگان قرن چهارم پیدا کرد. من در سفرهایم حدود ۳۴ عروسک نمایشی یافتم که قویاً به آیین و سنت ما گره خورده و داستان‌های شنیدنی دارند و امیدوارم با راه‌اندازی پاتوق هنرمندان عرصه تئاتر کودک، به زودی موزه‌ای از عروسک‌های آیینی و نمایشی خراسان رضوی را داشته باشیم.

محمدجواد استادی مدیر اداره ارشاد مشهد، رضا حسینی و سیدجواد رحیم‌زاده کارگردان تئاتر از دیگر سخنرانان مراسم بودند و محمد جهان‌پا بازیگر و کارگردان عرصه تئاتر به عنوان مسئول پاتوق هنرمندان معرفی شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =