کارگاه آموزش علم نجوم در کانون گیلان

کارگاه آموزش نجوم، ویژه مربیان مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان صبح امروز در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون رشت آغازشد.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل کانون استان گیلان، این کارگاه آموزشی ۲۴ ساعته با حضور داوود همتی، کارشناس علم نجوم در روزهای ۲۵، ۲۷ و ۳۰ دی ماه و هم‌چنین، چهارم بهمن ماه ۱۳۹۷ در مرکز فرهنگی‌ هنری شماره یک کانون رشت برگزارمی‌شود.

برهمین اساس ۴۱ مربی فرهنگی مراکز ثابت، کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی کانون استان گیلان افزون‌بر آشنایی با مفاهیم، اصطلاحات و ابزار ستاره‌شناسی، از اهمیت علم نجوم در مسیر جذب اعضا و ارتقای توان‌مندی‌های آنان بیش‌از گذشته آگاه‌می‌شوند.

تبیین دستاوردهای علم نجوم، شناخت انواع فعالیت‌های علمی، آشنایی با پیشینه‌ی علم نجوم و چگونگی بهره‌گیری از ابزار نجومی و هم‌چنین، آشنایی با مفاهیم علم ستاره‌شناسی، محتوای این کارگاه آموزشی چهار روزه است که با معرفی سایت‌های کاربردی نجوم، انجام فعالیت‌های عملی و رصد شبانه همراه‌خواهدبود.

برپایه این گزارش، «نجوم به زبان ساده»، ترجمه توفیق حیدرزاده، «فن‌آوری‌های تلسکوپ‌ها»، ترجمه سیدجواد نورایی و هم‌چنین کتاب «فراگیری فعال نجوم»، ترجمه فرهاد ذکاوت، از جمله منابع آموزشی این کارگاه به‌شمارمی‌رود.

گفتنی است، نجوم یکی از موضوع‌های علمی، تفریحی و آموزشی مهم برای کودکان و نوجوانان در عصر حاضر محسوب‌می‌شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درسایه شناخت از نیازهای واقعی مخاطبان، با برگزاری کارگاه های آموزشی، رصد و بازدیدهای علمی در زمینه نجوم، نقش مهمی در ارتقای دانش علمی، شناخت عظمت هستی و پرورش تفکر علمی آینده‌سازان ایران اسلامی ایفامی‌کند.

شایان ذکر است، این فعالیت علمی در مراکز فرهنگی هنری رشت، اسالم، رودسر و... جلوه‌ی دیگری دارد و با راه‌اندازی نخستین مرکز علوم و فنون کانون استان گیلان در چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، شاهد برداشتن گام‌های بلندی در این مسیر خواهیم‌بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =