کد خبر: 285133
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
کانون درگذشت حسین محب اهری را تسلیت گفت

حسین محب‌اهری، هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینما بامداد روز چهارشنبه ۲۶ دی، دارفانی را در حالی وداع گفت که یاد و نام و مهربانی‌هایش همیشه در خاطر هنرمندان و کودکان و نوجوانان ایران باقی خواهد ماند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محب‌اهری حدود ۵ ماه پیش میهمان مرکز شماره ۳۷ کانون تهران بود و درحالی که بیماری سرطان تن نحیف‌اش را سخت آزرده بود، با همان روحیه شاد و مهربانی مثال‌زدنی در جمع کودکان ونوجوانان عضو این مرکز حاضر شد و به آن‌ها توصیه کرد از فرصت‌های حضور در مراکز کانون برای پرورش خلاقیت و رشد هنری خود استفاده کنند.

او که در سال‌های اخیر بازی در دو نمایش مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کارگردانی مریم کاظمی به نام‌های «خاله‌ مرجان و خروس» و «کلوچه دارچینی» را در کارنامه پربار هنری خود ثبت کرده بود در همان آیین از بچه‌ها ‌خواست که بامطالعه، به رشد فکری برسند و راهشان را برای آینده پیدا کنند.

محب‌اهری که کودکان و نوجوانان نسل‌های گذشته با آثار هنری و تلویزیونی او خاطره‌های فراوانی دارند اغلب با مجموعه «ق مثل قلقلک» در خاطر کودکان دهه‌های ۵۰ و ۶۰ ثبت شده است، در سال‌های اخیر به فعالیت حرفه‌ای خود در عرصه تئاتر کودک ادامه داد.

بر اساس این گزارش، محب‌اهری که زاده ۱۳۳۰ در تهران و دانش‌آموخته ادبیات فارسی بود در سال‌های اخیر به دلیل بیماری سرطان به طور متناوب در بیمارستان بستری شد. روز گذشته نیز خبر بستری‌شدن مجدد و وخامت حال این هنرمند اعلام شد. محب‌اهری در بامداد روز چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ درگذشت.

سربداران،  بوعلی سینا، صد سال به این سال‌ها، نابغه قرن بیستم و یا ماجراهای آقا نوبر از جمله مجموعه‌هایی بودند که این هنرمند در آن‌ها حضور داشت، وی در سال‌های فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان گوینده رادیو نیز آثاری به یاد ماندنی را خلق کرد. با این حال محب‌اهری را اغلب به خاطر فعالیت در عرصه تئاتر و تئاتر کودک می‌شناسند.

از جمله آثار تلویزیونی او در حوزه کودک می‌توان به محله برو و بیا و محله بهداشت اشاره کرد.

این هنرمند با سابقه همواره برای فعالیت‌های هنری که با محوریت کودکان و نوجوانان انجام می‌شد، اهمیت فراوانی قایل بود و از اجرای تئاترهای کودک احساس خوشحالی می‌کرد و بچه‌ها را مورد تشویق قرار می‌داد.

 محب‌اهری مهر سال ۱۳۹۵ و در جریان برگزاری هفدهمین دوره جشنواره نمایش عروسکی در ساری - که از او تجلیل می‌شد - پای تریبون رفت و گفت وقتی بچه‌ها می‌خواهند نمایش اجرا ‌کنند یعنی از دو ماه قبل فکر می‌کنند که باید چه کاری را ارایه دهند و در فکر ساختن و سازندگی هستند، ذهن‌شان خیال‌پردازی می‌کند و انرژی زیادی در این جهت استفاده می‌شود این انرژی از بین نمی‌رود و اندیشه‌های‌شان را بارور و فکرهای‌شان را گسترده می‌کند. مرد همواره مثبت‌اندیش که با همین روحیه، در این سال‌ها - علی‌رغم مبارزه با بیماری سخت - همچنان در صحنه تئاتر فعال بود انرژی‌های کودکان را در عرصه هنر تئاتر همیشه مثبت ارزیابی می‌کرد و می‌گفت این فعالیت‌ها و رویدادهای هنری در جامعه، ناهنجاری‌ها را کاهش می‌دهد و همه ذهن‌ها به سمت ساختن و مثبت فکر کردن سوق پیدا می‌کند. این، جوهر رویدادهای فرهنگی است.

گفتنی است چند روز پیش برخی هنرمندان عرصه تئاتر و مسئولان کانون پرورش فکری ضمن عیادت از این هنرمند خاطره‌های این هنرمند از حضور در تئاتر کانون را مرور کردند.

خانواده‌ بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز درگذشت حسین محب‌اهری را به جامعه‌ هنری، فعالان عرصه تئاتر و بازماندگان این هنرمند تسلیت می‌گوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =