اولین آسمان‌نمای دیجیتال کانون خراسان جنوبی در شهرستان درمیان افتتاح شد

با افتتاح رسمی اولین آسمان نمای دیجیتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، بچه‌های شهرستان درمیان زیبایی‌های آسمان شب را با شگفتی‌هایش زیباتر از همیشه می‌بینند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اولین آسمان نمای دیجیتال کانون پرورش خراسان جنوبی با اعتباری بالغ بر صد میلیون تومان در زمینی به مساحت60 متر به بهره برداری رسید.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی در آیین رسمی افتتاح این آسمان نمای دیجیتال گفت: دنیای پر رمز و راز آسمان ِشب سرشار از اسرار و شگفتی­‌های ناب آفرینش است و راه‌اندازی اولین آسمان‌نمای دیجیتال کانون استان در شهرستان درمیان که آسمان کویری آن بسیار دیدنی است هدیه‌­ای به کودکان و نوجوانان مرزنشین بود تا این عزیزان برای افزایش آگاهی و دانش علمی خود نگاه علمی و دقیق‌تری به آسمان داشته باشند.

مدیر کل کانون استان با بیان این­که 3 آسمان نمای دیگر در شهرستان‌­های بیرجند، فردوس و طبس آماده بهره‌برداری است گفت: توجه به فعالیت‌­های علمی متناسب با نیاز کودکان و نوجوانان و آشنایی آنان با  ویژگی­‌های علم نجوم، آموزش ساده اجرام آسمانی و پدیده­‌های آسمانی از جمله اهداف ساخت پروژه‌­های آسمان‌نما  در استان خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

آیین افتتاح اولین آسمان‌نمای دیجیتال در استان خراسان جنوبی ظهر روز 26 دی ماه 97 با حضور حسین ربانی غریبی معاون تولید، حامد رهنمایی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل، روح ا... کاظمی‌زاده مدیر کل نظارت بر انتشارات، حامد میرزا حسینی مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون کشور و جمعی از مسوولان شهرستان درمیان در مرکز فرهنگی هنری شهرستان درمیان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =