فعالیت‌های کانون مهم و فرآیند ‌محوراست

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نقش کانون در پرورش فکر و اندیشه ‌آینده‌سازان را مهم و فعالیت‌های آن را ظریف و فرآیند محور توصیف‌ کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جبارکوچکی‌نژاد، با حضور در شورای فرهنگی کانون پرورش فکری استان گیلان که به‌منظور نیازسنجی و بررسی خواسته‌های کانون در مسیر خدمت‌رسانی به مخاطبان صورت‌ گرفت، از دشواری‌های فعالیت‌ فرهنگی سخن ‌گفت و تلاش مسوولان و مربیان این مجموعه فرهنگی را شایسته ‌تقدیر دانست.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در همین‌حال نگاهی به اولویت‌های امروز خانواده‌ها در بهره‌گیری از فرصت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشت و با اشاره به فعالیت‌های هدف‌مند کانون تصریح‌ کرد: برنامه‌های کانون در سطح کشور و استان برای جذب مخاطبان موفقیت‌آمیز و امیدوار کننده است.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه، به فرصت‌های همکاری کانون پرورش فکری و نمایندگان مجلس پرداخت و با یادآورشدن تلاش‌های کانون برای کشف و پرورش‌استعدادهای کودکان و نوجوانان، گسترش عدالت اجتماعی و فرهنگی، ایجاد نشاط اجتماعی و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: این تلاش‌ها گویای نیاز جامعه به این نهاد فرهنگی و تاکیدی بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از آن است.

اعلام آمادگی برای پیگیری ‌خواسته‌های کانون در مجلس شورای اسلامی، حمایت از راه‌اندازی مرکز علوم و فنون در مرکز شماره ۳ کانون رشت و تلاش برای اختصاص زمین برای افتتاح مرکز فرهنگی هنری کانون در بخش سنگر و مسکن مهر شهرستان رشت نیز از دیگر محورهای سخنان کوچکی نژاد در جلسه اعضای شورای فرهنگی بود.

این مسوول که پیشینه فعالیت در آموزش و پرورش را در کارنامه‌ دارد، در پایان ضمن قدردانی از مدیرکل کانون گیلان و همکاران این مجموعه افزود: اهمیت آموزش، پرورش و سرمایه‌گذاری در این بخش بر کسی پوشیده نیست و امیدوارم در سایه حمایت‌ها و تلاش فعالان عرصه‌ی فرهنگ، بسترهای مناسب برای توفیق افزون‌تر کشورمان در این حوزه فراهم شود.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این نشست با قدردانی از همراهی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و فراهم‌سازی فرصت‌های مناسب فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، به ارایه‌ی گزارشی از روند فعالیت‌های کانون پرورش فکری پرداخت.

اسفندیارضیائی از اولویت‌های کانون درجهت گسترش عدالت اجتماعی و فرهنگی سخن ‌گفت و افزایش‌ کتاب‌خانه‌های سیار روستایی، راه‌اندازی نخستین کتاب‌خانه سیار شهری و هم‌چنین فعالیت دو مرکز فراگیر، ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه را تلاشی برای نیل به این هدف عنوان‌ کرد.

او هم‌چنین به برنامه‌های کانون در جهت تخصصی‌سازی مراکز فرهنگی هنری اشاره و راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی تولید تئاتر در سال گذشته و افتتاح اولین مرکز علوم و فنون کانون هم‌زمان با چهلمین سال‌گشت پیروزی انقلاب اسلامی را گامی در همین مسیر دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =