نخستین نشست انجمن هنرهای تجسمی کانون تهران برگزار شد

انجمن هنرهای تجسمی اعضای نوجوان مراکز کانون استان تهران در اولین نشست خود میزبان «رضاعبدلی» تصویرگر و مدرس هنر بود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، فعالیت هنرهای تجسمی در مراکز کانون، از فعالیت‌های موردعلاقه اعضای کودک و نوجوانان است که نگاه تخصصی‌تر در بخش آموزش به نوجوانان پایدار مراکز باعث شد تا انجمن تخصصی هنرهای تخصصی در کانون دایر شود.

بر اساس این گزارش، اولین جلسه انجمن هنرهای تجسمی اعضای نوجوان کانون تهران با شرکت 23 نفر عضو از مراکز 8, 10, 12, 18, 31, 33, 35, 38 و 39 در آخرین روز از ماه دی 1397 کار خود را آغاز کرد.

این انجمن که باهدف نگاه جدی‌تر به فعالیت‌های هنری و تعمق بخشیدن به فعالیت‌های هنری، توجه به کار گروهی و افزایش ظرفیت نقدپذیری برپا شده است، در اولین گام خود، میزبان «رضا عبدلی» تصویرگر و مدرس هنر در مرکز شماره 3 کانون استان بود.

رضاعبدلی پس از آشنایی با نوجوانان حاضر، مطالبی پیرامون مبانی هنرهای تجسمی و رنگ‌شناسی برای درک بهتر تصویر و آگاهی بیشتر در این حوزه، تفاوت دیدن و نگاه کردن و تقویت حس بینایی با تمرینات مستمر بیان کرد.

عبدلی همچنین یادگیری مفاهیم کلیدی مبانی هنرهای تجسمی را یک ضرورت دانست و معانی برخی واژها را با اشاره به سخنان هنرمندان مطرح ایران و جهان تشریح کرد.

در بخش دوم از این انجمن، اعضای شرکت‌کننده، آثار طراحی و نقاشی خود را برای نقد و نظر به مدرس انجمن نشان داده و از دیدگاه و نظرات وی بهره‌مند شدند.

در بخش عملی نیز اعضا با راهنمایی مدرس انجمن با کادر منظره یاب شروع به یافتن سوژه  از مناظری در محیط پیرامونشان پرداختند و به طراحی اثری جدید پرداختند.

گفتنی است، در این انجمن «مامک یحیی پور» رئیس گروه بخش هنری آفرینش‌های ادبی هنری کانون و «کبرا شهودی» کارشناس بخش هنری کانون، «محبوبه طالبی» سرپرست واحد هنری کانون استان، «منیژه حاتمیان» کارشناس نقاشی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =