نوجوانان تهرانی با راز و رمزهای هنر نمایش آشنا می‌شوند

انجمن هنرهای نمایشی کانون استان تهران، نخستین انجمن نمایشی ویژه نوجوانان در کانون است که در اولین گام خود میزبان حسن دادشکر، مدرس و هنرمند عرصه تئاتر کودک و نوجوان در مرکز شماره ۲۴ بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، اولین جلسه از انجمن هنرهای نمایشی اعضای نوجوان مراکز، در آخرین روزهای دی‌ماه ۱۳۹۷ با حضور۳۴ نفر اعضا و مربیان، در مرکز فراگیر شماره ۲۴ برگزار شد.

بر اساس این گزارش، «حسن دادشکر» از پیش‌کسوتان هنر تئاتر کودک و نوجوان کانون و مدرس این انجمن، در ابتدا از تأثیرات کار گروهی و ارتباط مؤثر در فعالیت تئاتر سخن گفت و مباحث پایه هنر نمایش را مختصراً بیان کرد.

بر همین اساس، اعضا و مربیان شرکت‌کننده، نمایش عروسکی «خاله شاخه نبات» کاری از اعضا فراگیر مرکز شماره ۲۴ را با هم به تماشا نشستند و با توضیحات مدرس انجمن در رابطه با  نقد مؤثر و سازنده، این اثر را از جنبه‌های مختلف موردنقد و بررسی قراردادند.

همچنین دادشکر در ادامه، این اثر را از منظر متن، کارگردانی، عروسک‌گردانی، دکور، موسیقی، تناسب عروسک با متن، ارتباط با تماشاگر و گروه سنی، بررسی و نکات مهمی در این خصوص بیان کرد.

در این نشست که اعضای مراکز ۳, ۹, ۲۰, ۲۱, ۲۴, ۲۶, ۳۵, ۳۹, ۳۸, ۴۰, و ۹ نفر از مربیان فرهنگی و هنری کارگاه‌های نمایش حضور داشتند، عذرا امامی کارشناس نمایش و مسئول این انجمن، درباره لزوم و شرایط انجمن و برنامه‌ریزی برای جلسات بعدی با حاضران سخن گفت و پیشنهادهای اعضا را در این رابطه جویا شد.

گفتنی است در خرداد و تیرماه سال جاری نیز دو جلسه جهت آماده کردن و عضویت پذیری اعضای مشتاق با حضور «حسن فرضی پور» دکترای تئاتر و مدرس رشته تئاتر برگزار و اعضا علاقه‌مند پس از شرکت در این جلسات، جهت حضور دائم در انجمن نمایش ثبت‌نام کردند.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =