من شخصیت خود را در کانون یافتم

احمد برادران فرماندار شهرستان سبزوار در دیدار با مدیرکل کانون استان بر نقش اثرگذار و خلاقانه کانون در پرورش استعداد کودکان و نوجوانان تاکید و از خاطرات خوش کودکی خود در مراکز کانون گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، روز شنبه ۲۹ دی‌ماه ۱۳۹۷ ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان به همراه حسنعلی ابویسانی معاون اداری و مالی و سیدحسین قریشیان مربی مسوول و نماینده کانون در شورای اداری شهرستان سبزوار به دیدار فرماندار و معاون استاندار رفتند.

در این نشست صمیمانه، مدیرکل کانون حضور یکی از اعضای قدیمی کانون در مسند فرمانداری شهرستان سبزوار را به فال نیک گرفت و گفت: خرسندیم که عضو دیروز کانون، امروز در جایگاه بالاترین مقام اجرایی شهرستان می‌تواند به عنوان یک حامی معنوی، ما را در خدمت‌رسانی به فرزندان این مرز و بوم یاری دهد و زمینه مناسب برای تعامل بیشتر میان نهادهای فرهنگی را مهیا سازد.

مدیرکل کانون در ادامه افزود: کانون در راستای کشف استعدادهای هنری نوجوانان، تلاش می‌کند نخبگانی در عرصه هنر و ادب تربیت و به جامعه تحویل دهد. ما بهترین قصه‌گویان ملی و بین‌المللی و عروسک‌ساز مطرح در میان مربیان کانون داریم که باید از توانایی‌ها و ظرفیت‌های آنان به نحو احسن بهره ببریم.

زره‌ساز از افتتاح مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور هنرمندان برجسته کشور، توسط کانون گفت و افزود: داود کیانیان که پدر معنوی مرکز تخصصی تئاتر کودک کانون است، به همراه هنرمندانی چون اشکان اشکانی، محمد جهان‌پا و جواد رحیم‌زاده حمایت خود را از فعالیت‌های تخصصی کانون در حوزه هنر اعلام کرده‌اند و امیدوارم در دهه پنجم انقلاب که دهه «توسعه، پیشرفت و امید» می‌باشد با تولید فیلم‌های کوتاه حرفه‌ای توسط خود کودکان و نوجوانان ارتباط بین نسل‌ها را قوی‌تر و هویت ملی و مذهبی‌مان را بازیابی کنیم.

احمد برادران معاون استاندار و فرماندار شهرستان سبزوار نیز توجه بیشتر مسوولان کانون را به مسائل اجتماعی جلب کرد و گفت: کانون به عنوان یک نهاد فرهنگی با نگاه غیرانتفاعی، می‌تواند چون گذشته نقش اثرگذاری در تربیت قشر کودک و نوجوان ما داشته باشد و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و استفاده صحیح از فضاهای مجازی و حتی رفع مشکلات زیست‌محیطی باید از روش غیرمستقیم و خلاقانه کانون استفاده کرد.

فرماندار سبزوار با بیان خاطراتی از دوران کودکی خود که در مراکز کانون گذرانده بود گفت: من شخصیت خود را در کانون یافتم و پس از سال‌ها با یادآوری خاطرات خوش آن دوران خنده بر لبانم نقش می‌بندد و معتقدم مهم‌ترین گروه سنی در اختیار شماست و تمام تلاش خود را برای کیفیت‌بخشی و کسب نتیجه مثبت و اثرگذار از جریان‌های فرهنگی و هنری شهرستان به کار خواهم گرفت.

برادران در پایان سخنان خود به حضور بیش از ۵۲ هزار دانش‌آموز در شهرستان سبزوار اشاره کرد و گفت: در کنار بهره‌مندی دانش‌آموزان از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون، امیدوارم با پیگیری مدیرکل کانون استان، شعبه کانون زبان ایران در این شهرستان راه‌اندازی و به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =