کد خبر: 285234
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
بازدید 929
روز هوای پاک در مرکز فرهنگی هنری یل آباد

مراسم روز ملی هوای پاک روز یکشنبه ۳۰ دی ماه ۹۷ با حضور تعدادی از دانش آموزان دبستان ساره ،در مرکز فرهنگی هنری یل آباد برگزار شد.

در دنیا به منظور جلب توجه مردم به موضوعات مربوط به حفظ محیط زیست و تامین زندگی سالم در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار، روزهای نمادین خاصی مرتبط با حفظ محیط زیست تعیین می گردد که از جمله آنها روز جهانی محیط زیست، روز زمین پاک، روز هوای پاک و غیره می باشد. روز هوای پاک در دنیا تحت عناوین مختلف از جمله روز بدون خودرو، روز بدون دود و ... در کشورهای مختلف نامگذاری شده و اقدامات خاصی در این روز جهت تنویر افکار عمومی صورت گرفته است.
در ایران نیز بحران آلودگی هوا در تهران و شش شهر آلوده آن شامل تبریز، مشهد، اراک ، اصفهان ، شیراز و اهواز ، مسئولین ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر این داشت تا به منظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه ، از سال ۱۳۷۴ روز ۲۹ دی ماه را به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام نمایند.

به همین منظور مراسم روز ملی هوای پاک روز یکشنبه ۳۰ دی ماه ۹۷ با حضور  تعدادی از دانش آموزان دبستان ساره ،در مرکز فرهنگی هنری یل آباد برگزار شد.

رستم خانی ریاست اداره محیط زیست شهرستان ساوه و مرادی رئیس مرکز پسماند شهرستان، علیوردیلو  از درمانگاه و خانم شکری از خانه بهداشت یل آباد میهمانان ویژه این مراسم بودند.

 هوشنگی فر فعال و دوستدار محیط زیست در مورد راههای دوستی با محیط زیست و حفاظت از آن برای حاضرین توضیحات مفیدی را ارائه کردندوفیلم ”زمین تنها نیست "  نمایش داده شد و در مورد آن گفتگو شد.در پایان سه عضو فعال دختر ، سرود هوای پاک را خواندند و در پایان با اهدای لیوان های شرکت بلور شیشه  که شعار "هوای پاک ،  مسئولان و مردم "  روی آن درج شده بود، مراسم به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =