کانون استان مرکزی یکی از دستگاه های برتر در حوزه اجتماعی

دوازدهمین جلسه شورای فرهنگی با حضور فتح آبادی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضای شورای فرهنگی در روز دو شنبه یکم بهمن 1397 در مجتمع فرهنگی هنری اراک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی دوازدهمین جلسه شورای فرهنگی با حضور فتح آبادی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و اعضای شورای فرهنگی در روز دو شنبه یکم بهمن 1397 در مجتمع فرهنگی هنری اراک برگزار شد.در ابتدای جلسه قنبری مدیر کل کانون در خصوص جلسه های شورای فرهنگی و اهداف آن توضیح دادند و در ادامه احمدلو معاون فرهنگی کانون گزارشی از عملکرد 9 ماهه کانون و اقدامات انجام شده بیان کردند .

قنبری با بیان دستور کار دوم جلسه عنوان کرد با توجه به هدف مهرواره ها که ایجاد نشاط و شورآفرینی در جامعه است کانون در نظر دارد برای سال 98 برای 12 شهرستان استان 12 مهرواره فرهنگی هنری ادبی پیش بینی و اجرا کند که دراین راستا همکاری سایر دستگاه های فرهنگی استان لازم است . در ادامه اعضای شورا نظرات خود رادر این خصوص مطرح کردند .

فتح آبادی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از کانون به عنوان دستگاهی که همیشه به ماموریت ذاتی خوب پرداخته و عمل کرده یاد کرد و گفت در حوزه های اجتماعی دفتر امور اجتماعی با 88 دستگاه به طور مستقیم و با تعدادی به طور غیر مستقیم ارتباط دارد و کانون یکی از دستگاه های برتر در حوزه اجتماعی است که تعامل خوبی با فرمانداری های شهرستان ها و استانداری داشته و دارد .

از ویژگی های کانون برخورداری از سرمایه اجتماعی است که جزو سرمایه های درون سازمانی کانون به شمار می رود و سبب شده که از نارضایتی و اختلافات درون سازمانی به دور باشد  بدین ترتیب انرژی سازمان هدر نمی رود.

فتح آبادی گفت: اقدامات جدید و برجسته و نو آوریهای کانون ، آن را کارآمد تر کرده  از جمله برگزاری منطقه ای جشنواره قصه گویی در استان بود که صحبت بامدیران اجتماعی توسط استان های میهمان نشان از رضایت همه آنها می داد واین جای تقدیر از کانون استان مرکزی دارد که در آینده توسط استاندار این تقدیر انجام خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی در بخشی از سخنان خود به استفاده بیش از 9900 نفر از کودکان و نوجوانان در سطح کشور از خدمات کانون اشاره کرد و گفت از این تعداد 3200 نفر در استان مرکزی هستند و این نشان از فعال بودن کانون دراین استان می باشد.

وی گفت: سرعت تغییرات در حوزه اجتماعی بسیار بالاست به ویژه در حوزه کودک،لذا لازم است که ما هم بیشتر به روز باشیم و با رصد کردن فعالیتها و اقدامات در سطح ملی و بین المللی با بومی کردن آن ها در اجرایی شدن این اقدامات در استان پیش قدم باشیم.

فتح آبادی در ادامه گفت : در ارتباط با شهر دوستدار کودک با توجه به اعلام آمادگی از سوی برخی سازمانهای مردم نهاد لازم است جلسات مشترک کارشناسی با حضور کانون و این نهادها در استانداری تشکیل و پیگیری صورت گیردودر بخشی از سخنان خود به برخی آسیب های اجتماعی در حوزه کودک خشونت های عاطفی علیه کودکان ، کودک آزاری ، کودکان بی هویت ، کودکان ساکن در سگونتگاه های غیر رسمی اشاره کرد و بر ضرورت توجه به مقوله هایی هم چون مشارکت اجتماعی کودکان در برنامه ها تاکید کرد وگفت آموزش به مربیان مهد کودک ها توسط کانون می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد برای اجرای مهرواره های فرهنگی ، هنری و ادبی در استان در کنار کانون هستیم و فرمانداری ها را هم مکلف به همکاری با کانون می کنیم.

در پایان فتح آبادی گزارشی از برنامه "عمل" که ابتکار جدید استان بوده و با رویکرد های مختلف انجام شده ارایه دادکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی هم در این برنامه مشارکت داشته و 66 درصد آن محقق شده ، در این طرح 88 دستگاه اجرایی استان مشارکت داشتند که 20 درصد آن وظیفه ذاتی آن ها بوده و 30 برنامه عملیاتی پیش بینی شده که یکی از آن ها جشنواره قصه گویی بودو به خوبی از سوی کانون استان پیگیری و انجام شدو به زودی از عوامل اجرایی جشنواره تقدیر و تشکر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =