دو پایگاه‌ فرهنگی - هنری کانون در اهواز راه‌اندازی شد

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پایگاه‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو کوی علی‌آباد و زویه اهواز با حضور مسئولان استانی و محلی راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، آیین افتتاح پایگاه‌های فرهنگی ـ هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو کوی علی‌آباد و زویه اهواز امروز یک بهمن‌ماه 1397 با حضور وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، رضا کیانی مشاور امور هنری استاندار خوزستان، حجت‌الاسلام سید لطف اله سپهر سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خوزستان و تنی چند از مسئولین محلی برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در این دو مراسم که ظهر امروز در محل دفاتر تسهیلگری این دو منطقه برگزار شد با تأکید بر توجه کانون خوزستان به مناطق کم برخوردار گفت: ما تلاش می‌کنیم تا در راستای عدالت اجتماعی با ایجاد پایگاه‌هایی هرچند کوچک در مناطق حاشیه‌ای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان این مناطق را از فعالیت‌های فرهنگی هنری، ادبی، علمی و مذهبی کانون را فراهم کنیم.

کیانی با تقدیر از همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان و مجموعه دفتر تسهیلگری کوی زویه و علی‌آباد در راه‌اندازی پایگاه‌های فرهنگی هنری کانون افزود: ما در این پایگاه با اجرای برنامه فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی کانون میزبان کودکان و نوجوانان خواهیم بود و کتاب‌های منتشر شده‌ی کانون برای گروه‌های سنی مختلف را برای مطالعه در خدمت بچه‌ها قرار خواهیم داد.

وی یادآور شد: کتابخانه‌های سیاری شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان اهواز نیز یک روز کاری خود را در این مناطق و پایگاه‌های کانون حضور خواهند داشت و به کودکان و نوجوانان خدمت‌رسانی فرهنگی خواهند کرد.

رضا کیانی مشاور امور هنری استاندار خوزستان نیز در این دو مراسم با تقدیر از تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه اظهار کرد: الگو گیری از مشی ائمه اطهار در برقراری عدالت اجتماعی می‌تواند ما را به انجام کار فرهنگی ریشه‌ای کمک کند و در این راستا گسترش پایگاه‌های کانون در مناطق کم برخوردار اقدام شایسته است و می‌تواند در تربیت فرزندان صالح برای ساختن آینده روشن‌تر ما را یاری کند.

وی با تأکید بر توسعه فرهنگی در مناطق کم برخوردار یادآور شد: کتاب‌خوانی به‌عنوان یکی از شاخصه‌های محور دانایی در فعالیت‌های فرهنگی کانون و توجه کانون به رساندن این مهم به دست کودکان و نوجوانان مناطق محروم قابل ستایش است و این حرکت در آغاز هرچند کوچک هم که باشد ولی دارای ثمرات فراوان در آینده بچه‌های این مناطق است و می‌تواند همچون فانوسی روشن کننده راه برای آینده بچه‌ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =