برگزیدگان نخستین جشنواره‌ی «چلّه‌ی انقلاب» تجلیل شدند

برگزیدگان نخستین جشنواره‌ی «چلّه‌ی انقلاب» در مراسم اختتامیه‌ی این جشنواره که در مؤسسه‌ی نیکوکاری حضرت فاطمه‌الزهرا (س) تفت برگزار شد، معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، آیین اختتامیهی مرحلهی اول نخستین جشنواره‌ی استانی «چلّه‌ی انقلاب» به مناسبت چهلمین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد وبه میزبانی مرکز فرهنگی هنری تفت در سالن همایش‌های مؤسسه‌ی نیکوکاری حضرت فاطمه‌الزهرا (س) برگزار شد.

 در این مراسم که با حضور سیدحسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، فخرالسادات خامسی مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری، احمد پهلوانیان مدیرکل صداو سیما، عباسعلی دانافرمدیرکل آموزش و پرورش، رقیه دوست‌فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، مجید جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان تفت برگزار شد، برگزیدگان و شایستگان تقدیر این جشنواره معرفی و از آن‌ها تجلیل شد.

 در این مراسم در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، حاج محمد کارگر از مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک میبد شایسته تقدیر شناخته شد.

 در بخش نوجوان نیز عارفه جعفری با قصه‌ی «زال و سیمرغ» و ساجده قاسمی با قصه‌ی «زال و رودابه»   هر دو از مرکز شماره‌ی دوکانون میبد شایسته تقدیر شناخته شدند

 همچنین در بخش زنان و مردان، مریم امراللهی باقصه‌ی «وقتی همه کدخدا باشند، ده ویران می‌شود» از مرکز شماره‌ی دو اردکان، فاطمه جعفریان با قصه‌ی «اردک کشاورز» از مرکز شماره‌ی دو میبد و اعظم السادات حیدری با قصه‌ی «پیرمرد و قصاب» از شهرستان مهریز شایسته تقدیر شدند.

 اما در بخش زنان و مردان سه اثر برتر که با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره از آن‌ها تجلیل شد، شامل سمیه اصحاب صحف با قصه‌ی «گربه‌ها و خروس‌ها» از مرکز شماره‌ی سه یزد، نعیمه بیدمشکی با قصه‌ی «من می‌خواهم یک دختر شبیه رستم باشم» از مرکز تفت و مصطفی حدادی با قصه‌ی «هفت کلاغون» ازکتابخانه‌ی سیار روستایی یزد و اشکذر بود.

 در بخش دختران و پسران نیز، هانیه اعتمادیان با  قصه‌ی" گنج بدبو"  از مرکز شماره‌ی‌ دومیبد و مینا قهوه‌چی با قصه‌ی" آتشی بالای کوه"  از مرکز فرهنگی هنری شماره ی دو یزد برگزیده شدند.

 جایزه ویژه‌ی دبیر تخصصی جشنواره نیز، به فرزانه قاسمی به دلیل تبدیل هنرمندانه متن به قصه‌گویی و تلاش مؤثر برای تربیت قصه‌گویان جوان با قصه‌ی «عاقبت کار» تعلق گرفت.

 گفتنی است؛ ۴۹ قصه که طی دو روز در مجتمع نیکوکاری حضرت فاطمه‌الزهرا (س) تفت برگزار شد، توسط احمدعلی مهدی‌نژاد، فرزانه فرازمند و الهام دارابی داوری شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =