کد خبر: 285272
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
بازدید 349
جشنواره‌های قصه‌گویی احیاگر سنت‌ها و مفاخر است

رئیس شورای شهر تفت از برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی به عنوان رویدادهای مهم فرهنگی یاد کرد و گفت: این جشنواره‌ها هم احیاگر سنت‌ها و هم معرف مفاخر هستند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، محمدحسین بهارستان در مراسم اختتامیه‌ی جشنواره‌ی قصه‌گویی «چلّه انقلاب» که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در مؤسسه نیکوکاری حضرت فاطمه‌الزهرا (س) برگزار شد، اظهار داشت: امروزه گوش فرا دادن به قصه و داستان کم‌رنگ شده و فضای مجازی و بازی‌های رایانه ‌ای، لذت شنیدن قصه را از نسل امروز گرفته است.

 وی با اشاره به این که کودکان ما با شنیدن قصه‌ها هم پند می‌گیرند و هم برای مشکلات خود راهکارهای هوشمندانه پیدا می‌کنند، افزود: جشنواره‌های قصه‌گویی می‌تواند احیاگر سنت زیبای قصه‌گویی باشد.

 بهارستان خواستار توجه جدی‌تر به داستان‌های بومی و محلی شد و بیان کرد: این داستان‌ها تاریخ و فرهنگ یک منطقه را با خود به همراه دارند و با شنیدن این قصه‌ها می‌توان به شناخت بهتری از تاریخ هر منطقه دست یافت.

 رئیس شورای اسلامی شهر تفت خاطرنشان کرد: اگر تاریخ و فرهنگ خود را بشناسیم و بدانیم در گذشته‌های دور در شهر و دیارمان چه گذشته، آن‌گاه راحت‌تر می‌توانیم هویت خود را به آیندگان و نسل امروز منتقل کنیم.

 وی همچنین با تاکید بر اهمیت پرداختن به داستان زندگی مفاخر عنوان کرد: امروز بسیاری از مردم از داستان زندگی پهلوانان بزرگ یزد و تفت بی‌خبرند و نمونه آن پهلوان یزدی است که بی‌شک قصه‌ی او که یک پهلوان نامدار جهانی بود، می‌تواند برای همه مردم جذابیت داشته باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =