تولید کتاب‌های دست‌ساز حسی-لمسی در کانون تهران آغاز می‌شود

کارگاه یک روزه تولید کتاب‌های حسی – لمسی ویژه اعضای نابینا، توسط مربیان مراکز فراگیر کانون استان تهران و با همکاری هنرکده بادبادک هشتم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

کودکان نابینا بر پایه حس شنوایی و لامسه، زبان و تصاویر ذهنی خود را از محیط پیرامونشان می سازند و با تکیه‌بر این دو حس می‌توانند به مفاهیم و معانی واژگان دست یابند. از آنجا که کتاب‌های لمسی، نقش مهمی در درک مفاهیم و معنای واژگانی که کودکان نابینا از راه گوش فرامی‌گیرند دارند، حس لامسه آن‌ها را در جهت شناخت و درک بهتر جهان تقویت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مربیان مراکز فراگیر کانون استان با همکاری هنرکده بادبادک هشتم بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در مرکز فراگیر شماره ۲۱، برای کودکان نابینا و کم‌بینا کتاب‌های حسی – لمسی تولید می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در این کارگاه که از ساعت ۱۱تا ۱۷ عصر برگزار خواهد شد، مربیان با استفاده از مواد مختلف مانند چوب، فلز، پوست، پر، پلاستیک، پارچه و ... که  بر روی صفحه کتاب به صورت کلاژ چسبانده می‌شوند، تصاویر کتاب را برجسته و آن را برای مطالعه این طیف از مخاطبان، به صورت حسی- لمسی  آماده می‌کنند.

بر همین اساس، در پایان این کارگاه، کتاب‌های تولیدشده، در پنج مرکز فراگیر کانون استان در اختیار کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه قرار می‌گیرد و ازآنجاکه اعضای نابینا این نوع کتاب‌ها را از کتاب‌های بریل بیشتر برای مطالعه می‌پسندند، علاقه به مطالعه در مخاطبان جامعه هدف بیشتر خواهد شد.

گفتنی است در حاشیه این کارگاه که به منظور ترویج خواندن در میان اعضای نابینا و کم‌بینا و نیز گسترش هنر ساخت کتاب‌های حسی – لمسی در میان مربیان مراکز فراگیر استان تهران برگزار خواهد شد، نمایشگاهی از کتاب‌های حسی‌- لمسی  موسسه بادبادک نیز برای بازدید علاقمندان برپا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =