بزرگداشت هوشنگ مرادی‌ کرمانی خالق قصه های مجید در کانون پرورش فکری گناوه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون بوشهر ، صبح امروز 28 دی ماه از یک عمر فعالیت ادبی و فرهنگی این نویسنده در بخش صبحگاهی این مراسم بر روی لَنج (کشتی) بر روی آب‌های خلیج‌ فارس تقدیر و مخاطبان بیش از دو ساعت در فضایی صمیمانه با مرادی‌ کرمانی به گفت‌وگو پرداختند.

همچنین در حاشیه این مراسم، درختی به افتخار حضور این نویسنده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر کاشته شد.

هوشنگ مرادی‌ کرمانی که از کاشت درخت «تَمرِ هندی» به نام خود به وجد آمده بود، گفت: اولین‌بار است که در ایران، درختی به یادبود حضورم در برنامه‌ای فرهنگی، به دست خودم کاشته می‌شود و این در میان تمامی برنامه‌هایی که تاکنون شرکت کرده بودم، یک کار نو بود او همچنین با تشکر از برگزارکنندگان مراسم خاطرنشان کرد: درخت نقش‌ برجسته‌ای در نوشته‌هایم دارد و با این کار بسیار خوشحال و شاداب شدم.

گفتنی است: پخش مستندی از زندگی هوشنگ مرادی‌ کرمانی و اجرای موسیقی محلی توسط گروه «یزله» از دیگر قسمت‌های این برنامه بود. از دیگر بخش‌های این مراسم، رونمایی از تابلوفرش منقش به چهره‌ مرادی‌ کرمانی بود که به همت زنان «گبه‌باف» روستای شول آماده و با همراهی مهشید برمکی عضو کودک حاضر در سالن انجام شد.

در پایان این مراسم، هوشنگ مرادی‌ کرمانی با تشکر و قدردانی از همه‌ برگزارکنندگان این برنامه، با اشاره به سابقه‌ ۵۰ساله‌ نویسندگی و شمارش کتاب‌های چاپ‌شده خود گفت: تقریباً هر سه سال یک کتاب نوشته‌ام و هیچ‌کدام شکل دیگری نیست. همه‌ کتاب‌هایم را دوست دارم اما قضاوت را برعهده‌ خواننده‌ها گذاشته‌ام. او همچنین با یادآوری نمایشنامه «مَه‌پلنگ» نوشته‌ و ساخته‌ ایرج صغیری و رابطه‌اش با منوچهر آتشی و بیان خاطراتی از صادق چوبک، به نقش و جایگاه استان بوشهر در نمایش، شعر و داستان پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =