حضور کیانوش عابدی با ۲ فیلم در جشنواره پویانمایی تهران/ «آلفابت» از آگاهی می‌گوید

کیانوش عابدی که با دو انیمیشن کوتاه «قهرمان» و «آلفابت» در یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران حضور دارد درباره رویکرد این رویداد سینمایی و جایگاه آن در جهان صحبت کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کارگردان فیلم انیمیشن کوتاه «آلفابت» که تاکنون توانسته نزدیک به ۳۰ جایزه از فستیوال‌های معتبر دنیا دریافت کند درباره حضور این فیلم کوتاه انیمیشن در یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران گفت: امسال با دو فیلم «قهرمان» به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و «آلفابت» به تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در یازدهمین دوره جشنواره پویانمایی تهران حضور خواهم داشت.

وی درباره داستان فیلم «آلفابت» توضیح داد: این فیلم نگاهی سوررئال به آگاهی در بین انسان‌ها دارد و به این مساله می‌پردازد که همیشه عده‌ای از آگاه شدن مردم در هراسند و به همین دلیل در مسیر آگاهی مردم مانع‌تراشی می‌کنند.

عابدی افزود: در این فیلم خواهیم دید که آگاهی هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت بلکه از انسانی به انسان دیگر انتقال پیدا می‌کند. البته مبارزه با آگاهی از روزگار ازل وجود داشته و تا آخر دنیا نیز وجود خواهد داشت و مشمول یک کشور و یک شهر خاص نیست بلکه همه دنیا را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه همیشه افرادی هستند که می‌خواهند از نادانی و جهالت مردم سوءاستفاده کنند و فقط به فکر سود و زیان و منفعت خودشان هستند، عنوان کرد: انیمیشن «آلفابت» به دلیل نگاه جهانی که به موضوع آگاهی داشته تاکنون مورد استقبال جشنواره‌های زیادی قرار گرفته و توانسته جایزه‌های متعددی را به خود اختصاص دهد.

کارگردان فیلم انیمیشن کوتاه «آلفابت» درباره حضورش در یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران گفت: من در دوره‌های چهارم و هفتم جشنواره پویانمایی تهران به عنوان فیلمساز حضور داشتم و جایزه دریافت کردم همچنین در ۲ دوره گذشته نیز جزو داوران بودم.

وی افزود: جشنواره پویانمایی تهران معتبرترین جشنواره در بخش پویانمایی در ایران و منطقه است پس حضور در این جشنواره و دریافت جایزه نوعی اعتبار در کارنامه هر فیلمساز انیمیشن محسوب می‌شود همانطور که حضور در جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های زنده از اهمیت زیادی برخوردار است.

عابدی با تاکید بر جایگاه جشنواره پویانمایی تهران گفت: من در جشنواره‌های زیادی در سطح دنیا شرکت کرده‌ام و با اطمینان می‌گویم جشنواره پویانمایی تهران از نظر کمی و کیفی جزو بهترین جشنواره‌های دنیا محسوب می‌شود. کمتر جشنواره‌ای با این اعتبار و نظم در کشور برگزار می‌شود و این جشنواره به نوعی می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر فستیوال‌های بین‌المللی در ایران باشد.

وی اظهار کرد: حضور محمدرضا کریمی‌صارمی به عنوان دبیر ثابت جشنواره پویانمایی تهران در این سال‌ها باعث شده که دیگر کشورها و دبیران جشنواره‌های مطرح انیمیشن در دنیا تعامل بسیار خوبی با او و این جشنواره داشته باشند.

کارگردان فیلم انیمیشن کوتاه «قهرمان» بیان کرد: من در دوره اول جشنواره پویانمایی تهران تماشاگر بودم و از دوره دوم همیشه یا به عنوان فیلم‌ساز و یا داور در این جشنواره حضور داشته‌ام و امروز می توانم بگویم جشنواره پویانمایی تهران باعث ایجاد انگیزه در بین فعالان انیمیشن شده است. این جشنواره یک کلاس درس کامل برای علاقه‌مندان به انیمیشن است و از بسیاری کلاس‌ها که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود اثرگذاری بیشتری دارد.

وی در پایان درباره دبیر جشنواره پویانمایی تهران اظهار کرد: جشنواره پویانمایی تهران نکات مثبت زیادی دارد و یکی از مثبت‌ترین نکات آن، زمان مشخص و دبیر ثابت آن طی این سال‌ها بوده است. امیدوارم ثبات مدیریت در این جشنواره ادامه داشته باشد و در آینده نه چندان دور شاهد حضور جشنواره پویانمایی تهران بین پنج جشنواره معتبر انیمیشن در دنیا باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =