نشست خبری مسئول کارگروه کودک و نوجوان دهه‌ی فجر در آستانه‌ی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: «خودباوری» نقطه‌ی عطف دستاوردهای انقلاب است که در زمینه‌های گوناگون علمی و فرهنگی و... حاصل شده و ضروری است برای ادامه‌ی این راه کودکان و نوجوانان را وارد عرصه کنیم تا مسیرمان را گم نکنیم

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، دبیر کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی ویژه‌برنامه‌های این کمیته را در آستانه‌ی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشریح کرد.

مدیرکل کانون با تبریک فرارسیدن ایام دهه‌ی فجر در خصوص اهمیت حوزه‌ی کودک و نوجوان در پایدارسازی هویت فرهنگی و انتقال ارزش‌ها در جامعه گفت: انقلاب اسلامی بر پایه‌ی یک فرهنگ قوی، که از سوی بنیان‌گذار بزرگ انقلاب شکل گرفت، بنا نهاده شد، به همین خاطر هویت فرهنگی یک مسئله‌ی بسیار مهم در کشور ماست که برای نگهبانی از این دستاورد مهم باید به حوزه‌ی کودک و نوجوان بسیار توجه کنیم.

معصومه هادی درخصوص دلیل این امر گفت: از یک‎سو «سرعت انتقال اطلاعات و گسترش فناوری» باعث به وجود آمدن پدیده‌ای به نام «گسست نسلی» شده و فاصله میان نسل‌ها افزایش یافته و از سوی دیگر، کودکان و نوجوانان، به عنوان کسانی که بسیاری از تحولات انقلاب را درک نکرده‌اند و در عین حال نقش مهمی در آینده‌ی کشور دارند، نیازمند سرمایه‌گذاری عظیم در این حوزه است.

مسئول کارگروه کودک و نوجوان دهه‌ی فجر استان در خصوص نقش کانون در این زمینه گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با خط‌مشی موثر و هدف‌مند، با روزآمد کردن فعالیت‌ها، بالابردن سطح دانش مربیان و افزایش مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی کودکان، سعی در ارایه‌ی تصویری دقیق به مخاطبان دارد تا درک درستی از واقعیت‌های انقلاب و شخصیت‌های تاثیرگذار آن به دست بیاورند.

 هادی سپس با بیان این نکته که: «انسان هرچه در خردسالی در محیط‌های متنوع یاد بگیرد، در حافظه‌ی او ماندگار خواهد شد»، عنوان کرد: کانون محیطی ایجاد کرده که با ارایه‌ی خلاقانه‌ی فعالیت‌های گوناگون فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی کودکان و نوجوانان را با ارزش‌ها آشنا کند تا آنان از هویت فرهنگی، ملی و دینی شایسته‌ای برخوردار شوند.

وی در ادامه گفت: کانون پرورش فکری «موتور محرک» یادگیری کودکان است و با توجه به فعالیت‌های سازنده‌ای که داشته اعتماد بسیاری از خانواده‌ها را جلب کرده است.

هادی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هنگامی که دستاوردهای انقلاب را مرور می‌کنیم «خودباوری» نقطه‌ی عطف این دستاوردهاست که در زمینه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، اسلامی و... حاصل شده است و ضروری است برای ادامه‌ی این راه کودکان و نوجوانان را وارد عرصه کنیم تا مسیرمان را گم نکنیم و بتوانیم با تکیه بر این هویت غنی، نسل آینده را الگویی برای سایر کشورها قرار دهیم.

مسئول کارگروه کودک و نوجوان در ادامه عنوان کرد: به همین منظور در کانون استان بیش از ۸۴۰ فعالیت در زمینه‌های گوناگون علمی، فرهنگی و... برنامه‌ریزی شده تا در ۲۹ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی کانون به کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستانی ارایه شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان، سپس در پاسخ خبرنگاران که خواستار ارایه‌ی یک آمار مقایسه‌ای برای فعالیت‌های کانون در قبل و بعد از پیروزی انقلاب شده بودند، گفت: کانون پرورش فکری در سال ۱۳۴۴ فعالیت خود را آغاز کرده که پس از انقلاب با توجه به نگاه مهربان و عالمانه‌ی بنیانگذار جمهوری اسلامی(ره) و حمایت اندیشمندانه‌ی مقام معظم رهبری در سطح وسیع‌تری به راه خود، که همان ترویج کتاب و کتاب‌خوانی و گسترش دانایی است، ادامه داد.

وی در ادامه افزود: تعداد مراکز کانون در سیستان و بلوچستان از ۵ مرکز(در سه شهرستان) در سال ۱۳۵۷ به ۲۹ مرکز (در هفده شهرستان) در آستانه‌ی چهل سالگی انقلاب رسیده و تعداد فعالیت‌ها از ۱۰ به ۴۲ فعالیت افزایش یافته است.

افزایش تعداد کتاب‌ها از ۲۰ هزار جلد به بیش از ۳۶۵ هزار جلد و هم‌چنین تعداد فراوانی تعداد اعضا از دیگر آمارهایی بود که هادی در جمع خبرنگاران به آن اشاره کرد.

وی هم‌چنین در خصوص برنامه‌های شاخص کانون گفت: در این روزها حضور موثر در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، جشن محوری و آیین دیدار و دوستی ۴۰ فرزند شهید با ۴۰ عضو کانون، برگزاری اختتامیه‌ی مهرواره‌ی آواهای بومی و محلی، افتتاح مرکز شاهنامه خوانی، همایش ادبی آهنگی بهاران و برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب در سراسر استان را خواهیم داشت.

برپایی نمایشگاه در مراکز فرهنگی‌هنری استان، شب قصه‌های انقلابی، فضاسازی مراکز کانون در استان، نمایشگاه حمایتی فروش سازه‌های سفال و آثار هنری اعضا، ویژه برنامه‌های مراکز سیار و پستی در روستاها و حاشیه‌ی شهرها از دیگر برنامه‎هایی بود که مدیرکل کانون استان به آن اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان دهه‌ی فجر نیز همکاران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت خواهند کرد و هم‌چنین از سوی کانون پرورش فکری در مسیر راهپیمایی گروه سرود ۴۰ نفره در مرکز شماره‌ی یک زاهدان هنرنمایی خواهند کرد، جشنواره‌ی نقاشی و ایستگاه طراحی چهره به مناسبت پیروزی انقلاب، دیگر فعالیت‌های کانون در روز پایانی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =