کد خبر: 285388
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
تصویرگر منتخب ایران به کارگاه براتیسلاوا معرفی شد

محمدحسین ماتک به عنوان تصویرگر منتخب ایران در کارگاه تصویرگری نمایشگاه بین‌المللی براتیسلاوا ۲۰۱۹ شرکت می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تشکیل کارگاه آموزشی برای تصویرگران کشورهای در حال توسعه از فعالیت‌های جنبی نمایشگاه بین‌المللی براتیسلاوا است. این کارگاه با هدف آموزش به تصویرگران جوان از تمامی نقاط دنیا برگزار می‌شود و در هر دوره یک تصویرگر ایرانی نیز امکان حضور در این کارگاه را دارد.

بر این اساس، نمایندگان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، شورای کتاب کودک و انجمن تصویرگران که مسئولیت انتخاب این تصویرگر را بر عهده دارند، محمدحسین ماتک را به عنوان تصویرگر منتخب معرفی کرده‌اند.

این کارگاه که به عنوان بنیان‌گذار آن یعنی «البین برونوفسکی» در بخشی جنبی این دوسالانه برگزار می‌شود همه ساله فراخوانی را برای حضور تصویرگران جوان زیر ۳۰ سال منتشر می‌کند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به نمایندگی کمیته کتاب برای نسل جوان (IBBY) در ایران این فراخوان را منتشر کرده و با حمایت از هنرمند منتخب امکان حضور وی در کارگاه را فراهم می‌آورد.

فراخوان این دوره نیز آبان ۹۷ منتشر شد و هیات ارزیابی پس از بررسی آثار و میزبان تسلط این هنرمندان به زبان انگلیسی نماینده‌ ایران در این دوره را معرفی کردند.

محمدحسین ماتک عضو پیوسته‌ انجمن تصویرگران است و پیش‌تر آثار او در کاتالوگ نمایشگاه‌های زاگرب، سنگاپور، اکراین و... منتشر شده است.

گفتنی است این کارگاه قرار است ۲۸ مهر تا ۳ آبان ۹۸ در پایتخت اسلواکی برگزار شود.

نمایشگاه براتیسلاوا همگام با اهداف یونسکو، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، کمیسیون‌های ملی و نیز سازمان‌های مرتبط با هنرهای زیبا، هر دو سال یک‌بار امکان رویارویی تصویرگران با یک‌دیگر و شرایطی را برای ارزیابی آثار و در نتیجه توسعه و پیشرفت این هنر فراهم می‌کند.

وزارت فرهنگ جمهوری اسلواکی، کمیسیون ملی یونسکو در اسلواکی و خانه بین‌المللی هنر برای کودکان Bibiana برگزار کنندگان و حمایت‌کنندگان مالی این جشنواره خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =