اجرای تئاتر کوچک «گل اومد بهار اومد» در مدارس روستایی شیرگاه

تئاتر کوچک «گل اومد بهار اومد» به کارگردانی مژده ذکریاپور در مدرسه روستاهای شیرگاه اجرا شد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، این نمایش با شیوه‌ی دستکشی و مدت زمان ۲۰ دقیقه برگرفته از کتابی با همین نام نوشته‌ی منوچهر نیستانی است که از سوی اداره‌کل سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۶ تولید شده است.

این اداره کل در راستای توسعه عدالت فرهنگی و ایجاد نشاط اجتماعی در سطح روستاهای استان مازندران به ویژه روستاهای محروم، با هماهنگی دهیاری‌ها و آموزش و پرورش سوادکوه شمالی، این نمایش را در روزهای دوم و سوم  بهمن ماه سال جاری برای کودکان و نوجوانان روستاهای ایوک، بورخیل، کلیج‌خیل، آهنگرکلا، فرامرزکلا، عالم‌کلا، مهدی‌آباد، سرخ‌کلا و کردآباد از توابع شیرگاه  اجرا نمود  که با استقبال کودکان ونوجوانان روستایی و خانواده‌ها همراه شد.

خلاصه داستان این نمایش چنین است که: نخودی توی یک صحرا زندگی می‌کرد، روزها بعد از رفتن برف و سرما منتظر بهار بود اما خبری  از آمدن بهار نبود تا این‌که فال‌گیر خبر بسته شدن راه بهار را توسط دیو داد.

نخودی به جنگ دیو می‌رود و شکستش می‌دهد و پس از آن عمو نوروز نوید آمدن بهار را به دشت و صحرا می‌دهد.

بر این اساس امیرحسین انصافی آهنگ‌سازی تئاتر «گل اومد بهار اومد» را  انجام داده و در نقش‌های دیو و عمونوروز نیز بازی کرده است.

هم‌چنین مریم خاکسار تهرانی به عنوان راوی و مژده ذکریاپور در نقش نخودی، فال‌گیر و طراح و بازی دهنده عروسک‌ها در این نمایش بازی می‌کنند.

برهمین اساس دستیاران ساخت این نمایش نیز مهدیه علیزاده‌تهرانی، فاطمه مشهدی، زهرا مشهدی، ساجده زین‌العابدینی، فاطمه عطارد، زهرا طالش‌پور، یاسمن فودژ و فائزه دولت‌مند هستند و مجری طرح آتسا شاملو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =