نمایش ظرفیت‌های نسل چهارمی‌ها در «خورشید چهل»

هم‌زمان با دومین روز برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای انقلاب اسلامی در پیاده‌راه فرهنگی شهر رشت، حاضران شاهد تبلور توان‌مندی‌های کودکان و نوجوان در ویژه‌برنامه «خورشید چهل» شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نمایشگاه «چله انقلاب» درحالی دومین روز برپایی خود را پشت سر گذاشت که مربیان و اعضای کانون پرورش فکری در سایه‌ی همکاری با دیگر دستگاه‌ها و مشارکت معلمان و دانش‌آموزان مدارس، نسبت به برگزاری ویژه‌برنامه«خورشید چهل» اقدام‌کردند.

این ویژه‌برنامه که با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان و با حضور مدیرکل این نهاد فرهنگی صورت‌گرفت، نگاهی ویژه به توان‌مندی‌های ذوقی و فکری آینده‌سازان ایران اسلامی داشت و دراین میان کودکان و نوجوانان با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، دست‌آوردهای  گسترده انقلاب را در مسیر تربیت نسلی بالنده وپویا به نمایش‌گذاشتند.

برهمین اساس، فعالیت‌های قصه‌گویی و معرفی کتاب اعضای کودک کانون نقطه‌ی آغاز این برنامه شد و تصویری روشن از فعالیت‌های هدف‌مند مراکز فرهنگی هنری این نهاد فرهنگی را ارایه‌داد.

معرفی کتاب از سوی عضو کانون رشت

ادامه بخش برنامه نیز هنرنمایی گروه‌های سرود دبستان کوثر آموزش و پرورش و «معلی» معاونت فرهنگی سپاه قدس استان گیلان بود که با معرفی دست‌آوردهای کانون پرورش فکری، آشناسازی حاضران با فعالیت‌های کانون زبان استان گیلان ‌و اجرای مسابقه‌ی حضوری توسط عضو نوجوان کانون، همراه شد.

اجرای گروه سرود دانش آموزان دبستان  کوثر
اجرای مسابقه حضوری توسط عضو نوجوان کانون گیلان

برپایه این گزارش، پخش سرودهای انقلابی و اجرای هنرمندانه«عمه خورشید»، مجری برنامه‌های کودک شبکه استانی باران نیز از نقطه‌های روشن این برنامه‌ به‌شمارمی‌رفت که فضایی پرنشاط را برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌های حاضر در این ویژه‌برنامه رقم‌زد.

بازدید حاضران از غرفه‌ی دست‌آوردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برپایی کارگاه ادبی«خورشید چهل» دیگر برنامه‌های صبح امروز محسوب‌می‌شد که در حاشیه برپایی نمایشگاه «چله انقلاب» در پیاده راه فرهنگی شهر رشت(میدان شهرداری) صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =