هنرهای تجسمی زبانی ‌همگانی است

با حضور مدیرعامل کانون ‍پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمایشگاه هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی (آفرینش) با شعار «تمرین زندگی» آغاز به کار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیین گشایش این نمایشگاه که ۳۰۱ اثر در آن به نمایش در آمده است‌، دبیر این دوسالانه، هنرهای تجسمی را زبان همگانی خواند و یادگیری زبان هنر را نیازمند آموزش دانست.

براین اساس سودابه امینی گفت: «امروز هنرهای تجسمی به عنوان یکی از بهترین و موثرترین زبان‌های همگانی در زمینه‌های صنعتی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این روست که کودکان و نوجوانان ما برای بیان اندیشه و احساس‌های خود نیازمند یادگیری این زبان‌اند.»

وی به تلاش مربیان کانون در این زمینه اشاره کرد و گفت: «برگزاری هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی کانون (آفرینش) بهانه‌ای برای مرور و تاکید بر تلاش‌های مربیان و کارشناسان هنری بود.»

امینی گفت: «اعضای کانون در چهار گروه‌ سنی ۴ تا ۱۸ سال به بیان احساسات و اندیشه‌های خود ‍با تکیه بر شعار «تمرین زندگی» ‍پرداختند و آنچه امروز به تماشای آن می‌نشینید حاصل تلاش کودکانی از سراسر ایران است که به آفرینش زیبایی پرداخته‌اند.»

مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در بخش ‍پایانی سخنان خود عنوان کرد: «آثار به نمایش در آمده در این رویداد فرهنگی هنری از میان ۳هزار اثر و در پنج گروه با تکیه بر نمادهای بومی، سنتی و اصیل‌ استان‌های کشور انتخاب شده‌اند. در تاریخ ۹ دی امسال، ۱۵ داور در پنج رشته‌ی نقاشی، خوش‌نویسی، سفال‌گری، عکاسی و هنرهای بومی و سنتی ۳۰۱ اثر را به عنوان برگزیده، شایسته‌ی قدردانی و دریافت دی‍پلم افتخار معرفی کردند که امروز می‌توانید شاهد این آثار برتر باشید.»

در ادامه این سخنرانی، نمایشگاه هفتمین دوسالانه تجسمی کانون از سوی فاضل نظری مدیرعامل کانون افتتاح شد. در این آیین محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون و رییس هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی، جمعی از مدیران کانون و داوران این رویداد حضور داشتند و همراه با مدیرعامل به تماشای آثار در نگارخانه آفتاب و نگارخانه‌ی محمدطه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون ‍پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران ‍پرداختند.

گفتنی است این نمایشگاه تا ۲۲ بهمن از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ دایر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =