کد خبر: 285436
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
درخشش کانون خراسان رضوی در دوسالانه هنرهای تجسمی

برگزیدگان هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی «آفرینش» در رشته‌ها و رده‌های سنی مختلف از سوی اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، بیش از ۲۸۰۰ اثر در این دوره از دوسالانه هنرهای تجسمی آفرینش با محوریت شعار سال ۹۷ کانون «تمرین زندگی» و موضوع «رنگ مهربانی» در رده‌های مختلف سنی ۴ تا ۱۸ سال به دبیرخانه رسیده که از این میان بیش از ۳۰۰ کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون کشور، موفق به دریافت رتبه‌های برگزیده، دیپلم افتخار و لوح تقدیر شدند.

سهم کانون خراسان رضوی از این تعداد برگزیده، ۲۸ نفر بوده که به شرح ذیل اعلام می‌گردد.

در رشته خوش‌نویسی و در سه گروه سنی ۷ تا ۱۸ سال، ۳۹ اثر در استان بررسی و به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد پس از داوری کشوری، ۸ اثر برگزیده، شایسته دیپلم افتخار و شایسته لوح تقدیر شناخته شدند.

 در رشته‌ی هنرهای بومی و سنتی در سه گروه سنی و با دو گرایش صنایع دستی و عروسک، ۳۴ اثر در استان انتخاب و برای مرحله داوری نهایی به کانون کشور ارسال شد و ۷ اثر توانست در میان آثار برگزیده، شایسته دیپلم افتخار و شایسته لوح تقدیر در کشور قرار گیرد.

در همین حال در رشته‌ی نقاشی در چهار گروه سنی از مراکز فرهنگی هنری شهرستان‌های استان ۷۵ اثر به مرکز آفرینش‌های هنری استان ارسال شد که در داوری کشوری، ۲ اثر شایسته دریافت دیپلم افتخار شدند. این در حالی است که در رشته‌ی عکاسی هفتمین دوسالانه هنرهای تجسمی «آفرینش» از میان ۴۵ اثر ارسالی، ۳ اثر برگزیده و شایسته لوح تقدیر از آن اعضای مراکز کانون خراسان رضوی شد.

در رشته‌ی هنری سفال نیز ۱۰۳ اثر در سطح استان جمع‌آوری و ۸ اثر شایسته دریافت دیپلم افتخار و لوح تقدیر از دبیرخانه دوسالانه اعلام شد.

دوسالانه ملی هنرهای تجسمی «آفرینش» به منظور شناسایی و شکوفایی خلاقیت‌های هنری کودکان و نوجوانان در مراکز کانون سراسر کشور برگزار شد و آثار گردآوری شده در استان‌ها برای داوری به دست ۱۵ متخصصان و صاحب‌نظران هر رشته سپرده شد.  

گفتنی است تمامی این آثار در قالب نمایشگاهی هم‌زمان با جشن‌های چهلمین سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ۷ تا ۲۲ بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برپا خواهد شد.

اسامی برگزیدگان مراکز کانون خراسان رضوی در هفتمین دوسالانه ملی هنرهای تجسمی «آفرینش» را اینجا ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =