جشنواره قصه گویی قصه های سبز اسفراین،  نفرات برگزیده خود را معرفی کرد

جشنواره قصه گویی قصه های سبز اسفراین که با مشارکت اداره حفاظت محیط زیست و همکاری مرکز شماره یک اسفراین برگزار شده بود با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی سومین جشنواره قصه گویی قصه های سبز اسفراین که به همت اداره حفاظت محیط زیست اسفراین و با همکاری مرکز شماره یک اسفراین برگزار شد، با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی که در این جشنواره حضور داشتند، با تاکید بر نقش قصه و قصه گویی در انتقال مفاهیم افزود: قصه گویی مثل بیشتر فعالیت های کانون علاوه بر کارکردهای آموزشی ابزاری است برای ایجاد شوق و نشاط و لذت در مخاطب و قصه گو.
زهره عباس آبادی مسئول مرکز اسفراین و دبیراجرایی برگزاری سومین دوره جشنواره قصه گویی قصه های سبز اسفراین با اشاره به این که در این دوره از جشنواره بیش از ۴۰ نفر شرکت کننده به اجرای قصه گویی پرداختند گفت : ۴۳نفر قصه گو در چهار رده سنی با هم به رقابت پرداختند.


وی با اذعان به افزایش سطح کمی و کیفی قصه های اجرا شده تصریح کرد این پیشرفت در بخش شرکتت گنندگان ۵تا۸ سال و ۹تا۱۲ سال بسیار به چشم می خورد.
مهندس حبیبی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین و دبیر جشنواره سوم قصه گویی با اشاره به نقش کودکان در حفاظت از محیط زیست و لزوم آموزش های مستقیم و غیر مستقیم به آن ها قصه و قصه گویی را یکی از اساسی ترین و ابتدایی ترین شیوه ها برای انتقال این فرهنگ به کودکان دانست.
وی لزوم توجه و شناخت تهدیدهای محیط زیستی و شناساندن آن را به کودکان یادآور شد و گفت: قصه می تواند بخشی از این رسالت را به عهده بگیرد.


گفتنی است است در این دوره از رقابت ها :
در بخش ۵تا۸ سال
طناز زارع، فاطیما ابرغم، ستیلا ذوافقاری
دربخش ۹تا۱۲سال
فاطمه آب باریکی، زهرا عابدی، فاطمه بیابانی
دربخش ۱۳تا۱۷ سال
سارا پوشیده، محمد یوسف جابری، دیانا دلشاد
در بخش بالای ۱۷ سال
خانم ها فاطمه نودهی، فاطمه شکوری، گلک حبیبیان
به ترتیب مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =