ما ظرفیت بیشتری برای گسترش قصه‌گویی داریم

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از روز ۲۶ تا ۲۹ آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با افتتاح نگارخانه و تکریم از مصطفی رحماندوست برگزار شد.

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در روز دوشنبه ۲۶ آذرماه با افتتاح نگارخانه جدیدی در مرکز به نام شهید محمدطاها، شهید معصوم فاجعه تروریستی اهواز و نکوداشت مصطفی رحماندوست با حضور جمعی از مدیران و چهره‌های شاخص هنری و فرهنگی، کار خود را به طور رسمی آغاز کرد.

در آیین نکوداشت مصطفی رحماندوست، که در اولین روز از جشنواره برگزار شد، غلامرضا امامی، نویسنده، مترجم و از مدیران سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مهمانان این مراسم، درباره مصطفی رحماندوست گفت: بیش از ۵۰ سال با مصطفی رحماندوست دوست هستم و معتقدم شعر به جهان رنگ می‌دهد، شعر دنیای ما را زیبا و آسمان را آبی‌تر و زمین را سبزتر می‌کند. مصطفی عزیز ما شاعر است و زیبایی به جهان می‌بخشد، از غم‌ها می‌کاهد و به شادی‌ها و بازی‌های کودکان می‌افزاید.

مصطفی رحماندوست نیز در ادامه در سخنانی درباره قصه‌گویی گفت: حدود ۴۰ سال پیش به فکرم افتاد قصه‌گویی را سروسامان دهم که درسی در دانشگاه علامه طباطبایی راه‌اندازی کردم و بعد از آن، به دلیل اهمیت قصه‌گویی، یک کتاب با موضوع قصه‌گویی نوشتم که بارها تجدید چاپ شده است.

وی در مقابل اظهارنظر برخی درباره از رونق افتادن قصه‌گویی به دلیل گسترش فضای مجازی و اینترنت، امروزه نقش قصه‌گویی را نسبت به گذشته پررنگ‌تر دانست و شاهد این ادعا را برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی و مادران قصه‌گو مطرح کرد و گفت: ما ظرفیت بیشتری برای گسترش قصه‌گویی داریم تا گسترش مطالعه. به همین دلیل من شیوه‌های مختلفی برای قصه‌گویی پیشنهاد دادم که در کارگاه امروز نیز آن را مطرح می کنم و گسترش قصه‌گویی سبب خواهد شد مطالعه و کتاب‌خوانی گسترش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =