ماجراهای «آقای بی‌تفاوت» که باتفاوت شد/ یک پیشنهاد به جشنواره پویانمایی

آریاسب فیض کارگردان فیلم انیمیشن کوتاه «آقای بی‌تفاوت» که فیلمش در یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد درباره این انیمیشن و داستان متفاوتش توضیح داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آریاسب فیض کارگردان انیمیشن کوتاه «آقای بی‌تفاوت» که در بخش بین‌الملل یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران پذیرفته شده است درباره داستان فیلم خود گفت: «آقای بی‌تفاوت» داستان یک مدیر است که از نظر کاری سرش بسیار شلوغ و به هیچ عنوان به اطرافیانش توجهی ندارد و حتی برای کمک کردن به دوستان، همکاران و حتی مردم عادی دستش را از جیبش بیرون نمی‌آورد. این رفتار آقای مدیر تا جایی ادامه دارد تا اینکه یک روز پیرزنی برای عبور از خیابان دست او را به اجبار می‌گیرد و این اتفاق در زندگی مدیر مغرور تغییر شگفتی ایجاد می‌کند.

فیض در پاسخ به این پرسش که آیا اولین نمایش جشنواره ای فیلمش در جشنواره پویانمایی تهران خواهد بود، بیان کرد: «آقای بی‌تفاوت» برای چهار جشنواره دیگر ارسال شده، اما هنوز نمی‌دانم اولین نمایش فیلم در کدامیک از این جشنواره‌ها خواهد بود. در حال حاضر «آقای بی‌تفاوت» در هیچ جشنواره‌ای اکران نشده و به احتمال زیاد اولین اکران خود را در یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران تجربه خواهد کرد.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران معتبرترین جشنواره انیمیشن در ایران است و همه علاقه‌مندان و فعالان عرصه انیمیشن مشتاقانه در این جشنواره حضور دارند به همین دلیل دوست داشتم فیلم «آقای بی‌تفاوت» در این جشنواره دیده شود و امیدوارم مورد استقبال مخاطبان جشنواره قرار بگیرد.

فیض ادامه داد: «آقای بی‌تفاوت» اولین فیلم انیمیشنی است که برای جشنواره ارسال کرده‌ام، اما در دوره‌های قبل به عنوان انیماتور و با  یک تیزر تبلیغاتی ساخته محمد خیراندیش در جشنواره حضور داشتم.

وی در پایان و در پیشنهاد به دست اندرکاران جشنواره پویانمایی تهران اظهار کرد: در پروسه ساخت یک فیلم انیمیشن افراد زیادی فعالیت می‌کنند که همگی آنها نیز نقش بسزایی در تولید فیلم دارند لذا پیشنهاد می‌کنم شرایطی فراهم شود که برای ثبت نام در جشنواره بتوان در بخش عوامل فیلم‌ها افراد بیشتری از گروه مثل کارگردان هنری، طراح کاراکتر، مدیر تولید و مدلساز را ثبت نام کرد.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =