کد خبر: 285469
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
دومین جلسه انجمن نمایشگران عروسکی مرکز بیجار برگزار شد

دیروز دومین جلسه انجمن نمایشگران عروسکی مرکز بیجار با حضور اعضای نوجوان و ارشد مراکز بیجار و حسن آباد یاسوکند برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در ابتدای این جلسه سیدیاسر هاشم زاده مربی مسئول مرکز بیجار درباره تاثیر نمایش خلاق و تئاتر عروسکی  بعنوان بزرگترین ابزار تربیتی و همچنین پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان مطالبی را برای شرکت کنندگان در جلسه عنوان کرد.

هاشم زاده به هدف تشکیل انجمن ها در سراسر کشور اشاره کرده و عنوان کرد: انجمن نمایشگران عروسکی مراکز بیجار و حسن آباد به منظور شناسایی اعضای علاقمند به نمایش عروسکی و همچنین پرورش علمی اعضای ارشد و همچنین بستری مناسب جهت ارتباط مداوم اعضای ارشد در کانون به واسطه تئاتر عروسکی تشکیل شده است.

 وی در ادامه با برگزاری کارگاههای مختلف نمایشی زمینه ارتقا علمی کودکان و نوجوانان و اعضای ارشد را فراهم میکند.

هاشم زاده در ادامه درباره راه اندازی کتابخانه تخصصی انجمن نمایشگران عروسکی و کتابهای تخصصی ارسالی از دفتر استان به انجمن صحبت کرد و تعاملات نمایشی و اجرایی بین دو مرکز  را جزو برنامه های آتی انجمن برشمرد. در ادامه موسوی مربی مسئول مرکز حسن آباد یاسوکند برگزاری کارگاههای آموزشی مشترک بین اعضای بیجار و حسن اباد را جزو اهم برنامه ها برشمرده و همچنین ارتقا رشد نمایشی نوجوانان و همچنین ایجاد بستر مناسب برای تداوم حضور اعضای ارشد در مرکز حسن آباد یاسوکند را جزو برنامه های بعدی مرکز دانستند.

 در ادامه  اعضای نوجوان و ارشد مباحثی همچون مسائل آموزشی و اجرایی را مطرح کردند و اعضای انجمن نمایش طی بازدید از کتابخانه تخصصی انجمن و کارگاه عروسک سازی با تکنیک ساخت عروسک نمایشی رومیزی (top table) و همچنین بونراکو آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =