مشق شب کانون دامغان به نشست سوم رسید

سومین کارگاه آموزشی‌تخصصی «مشق شب» با دعوت از دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران در کانون پرورش فکری دامغان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دامغان از برگزاری سومین نشست ادبی‌تخصصی «مشق شب» با دعوت از رضا هوشمند نویسنده، ناشر و دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران خبر داد و گفت: این نشست با حضور ۳۰ عضو نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و دو کانون دامغان با رویکرد درست‌نویسی و توجه به نشانه‌های نگارشی در داستان‌نویسی برگزار شد.

وی اظهار داشت: دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران با تأکید بر مطالعه هدفمند نوجوانان به‌ویژه در بخش کتاب‌های داستانی، افزایش دایره واژگانی یک نویسنده را برگ برنده و نشان توان‌مندی وی عنوان و خاطرنشان کرد: درست‌نویسی و استفاده از نشانه‌های نگارشی، کمک شایانی به نویسنده در خلق اثر می‌کند.

امیرفخریان بیان داشت: به عقیده‌ی هوشمند، نویسنده برتر کسی است که علاوه بر توان‌مندی در نوشتن و برخورداری از هوش بالا، بایست سطح اطلاعات گسترده‌ای در حوزه‌ی متن و حاشیه موضوع خود داشته باشد تا بتواند مفهوم مورد نظر خود را با ساده‌ترین شکل و زیباترین صورت به مخاطب عرضه کند.

هوشمند در ادامه افزود: یک نوشته‌ی خوب تا جایی‌که ممکن است باید ساده، ویرایش‌شده و تمیز باشد تا  اولین ارتباط با مخاطب به‌صورت قوی برقرار شود.

مدیرمسئول انتشارات مشق شب در پایان نشست با بیان این‌که داشتن جسارت در بیان مطلب، استفاده از بهترین واژگان در بهترین و مناسب‌ترین زمان برای ادای محکم کلمه‌ها و رسیدن به هدف که رسالت اصلی یک نویسنده و داستان‌نویس است، از نوجوانان خواست تا به‌عنوان تمرین نویسندگی، تجربیات زندگی، دریافت‌های روزانه و اتفاق‌های پیرامون خود را با استفاده از عناصری که به آن پرداخته شد، بنویسند.

گفتنی است؛ در بخشی از این نشست آموزشی، اعضای نوجوان به‌منظور قدردانی از زحمات ۲۷ساله‌ی خدیجه سلمانی مربی فرهنگی کانون دامغان که به تازگی به جمع بازنشستگان پیوست، به بیان جمله‌های کوتاه ادبی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =