آیین تکریم و معارفه‌ی مسئول حراست اداره کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی حکمی محسن یاوریان را به عنوان مسئول حراست اداره کل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان منصوب کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان سیستان و بلوچستان، آیین معرفی مسئول جدید حراست کانون استان و تجلیل از خدمات محمدمهدی لشکری، مسئول سابق حراست با حضور "تنـها" مدیر دفتر مرکزی حراست، "هادی" مدیرکل کانون استان "برنگی" رئیس پدافند غیرعامل کانون و مشاور اجرایی دفتر مرکزی حراست، "آرایی" کارشناس مسئول هماهنگی امور استان‌های دفتر مرکزی حراست و  نمایندگان اداره‌ کل اطلاعات و حراست کل استان و جمعی از همکاران و مسئولان مراکز فرهنگی هنری برگزار شد.

در ابتدای این آیین مدیرکل کانون استان با تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به موقعیت جغرافیایی استان و مرزهای پهناور آن اشاره کرد و گفت: سیستان و بلوچستان حافظ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای آبی و خاکی ایران با کشورهای پاکستان و افغانستان است که این موقعیت، از یک‌سو دشواری‌های فرهنگی فراوانی را برای استان و کشور به وجود آورده و از سوی دیگر می‌تواند دروازه‌ای برای توسعه باشد.

معصومه هـادی سپس با اشاره به پیشینه‌ی فرهنگی منحصر به فرد استان و مردمان غیور و وفادار آن گفت: مردم سیستان و بلوچستان در طول تاریخ همواره با ایستادگی در برابر متجاوزان حافظ مرزهای سیاسی و فرهنگی کشور بوده‌اند و چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مرزدارانی وفادار و صبور برای نظام اسلامی ایران بوده‌اند.

وی زندگی و انجام فعالیت‌های فرهنگی در مناطق کویری را با توجه به سختی‌هایی که خاص این مناطق است، دارای مشکلاتی دانست و گفت: در چنین شرایطی باید «متعهدی عاشق» باشی تا بتوانی به دیگران خدمت کنی و مربیان کانون با این ابزار قوی چرخ‌های فرهنگی استان را به گردش درآورده‌اند.

مدیرکل کانون هم‌چنین ادامه داد: خودباوری علمی و فرهنگی، حضور کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری و پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی از جمله ره‌آوردهای تلاش مربیان خستگی‌ناپذیر کانون است.

هادی در بخش دوم سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش‌های محمدمهدی لشکری، مسئول سابق حراست استان، به محسن یاوریان، مسئول جدید حراست خیرمقدم گفت و افزود: لازمه‌ی کار در حراست داشتن «باور ایمانی و انگیزه‌ی خدایی» است زیرا این واحد با اعتماد، آبرو و شخصیت همکاران سروکار دارد.

وی در پایان بار دیگر فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفت و به همه‌ی کسانی که برای سربلندی انقلاب اسلامی جانفشانی نموده اند، ادای احترام کرد.

پس از سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان، مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کشور «مشارکت در کار فرهنگی» را بدیهی‌ترین اصل کار حراست در کانون عنوان کرد و گفت: عنصری که در یک دستگاه فرهنگی خدمت می‌کند باید رفتار، اخلاق و آموزه‌های او هم فرهنگی باشد.

قـاسم تنـها در ادامه افزود: یک نیروی حراست باید «شورمندی» را با تحکم و «عاطفه و احساس» را با خرد جمع و از پریشانی به نظم برساند.

وی سپس عنوان کرد: مدیریت در سازمانی که با فکر و اندیشه کار دارد بر مبنای «دانش» ترسیم شده و ما در حراست وظیفه داریم به همکاران «هویت» و «کرامت» را هدیه کنیم.

مدیر دفتر مرکزی حراست هم‌چنین با اشاره به آیه «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» و حدیث «خیرالامور اوسطها» ادامه داد: آئین و اخلاق، نقشه‌ی راه را برای ما ترسیم کرده که همان قدم نهادن در مسیر اعتدال، مهربانی با یک‌دیگر و سخت‌گیری بر دشمنان است. تنـها در ادامه با خواندن چند بیت از اشعار حافظ شیرازی بر این امر تأکید ورزید:

منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن                                    منم که دیده نیالوده‌ام به بد دیدن

وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم                                 که در طریقت ما کافریست رنجیدن

به پیر میکده گفتم؛ که چیست راه نجات؟                               بخواست جام می و گفت؛ "عیب پوشیدن"

وسعت دید، واقع‌بینی، شناخت توانمندی‌های سازمان، پرهیز از قضاوت، پیشگیری، رعایت انصاف، ارتباط چهره به چهره با همکاران و ارباب رجوع، کار برای رضای خدا و دیدن نقاط مثبت همکاران از جمله شاخصه‌های مورد انتظار از نیروهای حراست بود که مدیر دفتر مرکزی به آنها اشاره کرد.

نماینده‌ی اداره‌ کل اطلاعات استان نیز در سخنانی با اشاره به خطرات تهاجم فرهنگی، سیستان و بلوچستان را سرزمینی دارای فرهنگ و ادب کهن دانست و گفت: ما وظیفه داریم مراقب نوع پرورش فرزندان‌مان باشیم و نسلی را پرورش دهیم که این یادگار گرانبها را به خوبی حفظ کنند.

معاون حراست کل استان نیز در سخنانی کوتاه نظم، الگوی رفتاری و اخلاقی بودن، مشاور امین مدیرکل و توکل به خدا را از جمله ویژگی‌های یک حراست عنوان کرد.

در ادامه با اهدای حکمی از سوی قـاسم تنـها، محسن یاوریان به عنوان مسئول جدید حراست کانون استان معرفی شد، در بخشی از متن این حکم آمده است: امید است در سایه‌ی توجهات حضرت ولی عصر(عج) و پیروی از رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری(مدّظلّه العالی)، با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و با نگاه و روش فرهنگی و همه جانبه به موضوعات و مسایل پیش رو، ضمن توجه به مقوله‌ی کرامت انسانی و اخلاق اسلامی، در مسیر توسعه‌ی اخلاقی و تامین امنیت و آرامش در محیط کاری برای خانواده‌ی شریف کانون در چارچوب قانون، شرع و اخلاق اقدام مؤثر نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =