مربیان کانون پرورش فکری در عرصه‌ی جهاد فرهنگی دو بال «امید و ایمان» را به فرزندان ایران اسلامی هدیه می‌دهند

قـاسم تنـها مربیان کانون پرورش فکری را جهادگران عرصه‌ی فرهنگی معرفی کرد که می‌توانند با تاثیرگذاری خود آینده‌ی کشور را تضمین کنند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیر دفتر مرکزی حراست کانون با همکاران کانون استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

قـاسم تنـها با اشاره به تحولات جهانی در دوران معاصر گفت: در عصری زندگی می‌کنیم که دو انقلاب بزرگ کشاورزی و صنعتی در عرصه‌ی جهانی سپری شده است و اکنون در حال گذار از انقلاب اطلاعاتی، تکنولوژی و ارتباطی هستیم.

وی سپس افزود: این فرآیند جهانی شدن است که رفتار ما را همانند سازی می‌کند و به یگانگی سوق می‌دهد؛ در این مسیر بیشترین تأثیر در بخش‌های فرهنگ و اقتصاد رخ می‌دهد به گونه‌ای که فرهنگ و اقتصاد ضعیف را در خود حل و ذوب می‌کند اما فرهنگ‌های «پیشرو و غنی» همواره تأثیرگذار خواهند بود.

تنـها در ادامه با اشاره به فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی عنوان کرد: فرهنگ اسلامی- ایرانی یک فرهنگ پیشرو است به‌طوری‌که انقلاب ما هم بر مبنای انقلاب فرهنگی پی‌ریزی شده و تأثیر فراوانی در این فرایند دارد.

مدیر دفتر مرکزی حراست سپس در خصوص نقش کانون در تولید فرهنگی کشور گفت: کانون پرورش فکری یکی از نخستین نهادهایی است که کودک بعد از جداشدن از نهاد خانواده و ورود به صحنه‌ی اجتماع با آن آشنا می‌شود و مربیان کانون به عنوان مهم‌ترین کسانی که می‌توانند بر رشد و بالندگی او تأثیرگذار باشند، نقش مهمی را در تولید و افزایش  سرمایه فرهنگی کشور ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به برخی کمبودهایی که نیروهای کانون با آن روبه‌رو هستند کار در این عرصه را یک «جهاد فرهنگی» عنوان کرد و مربیان کانون را جهادگرانی دانست که دو بال «امید و ایمان» را به فرزندان ایران اسلامی هدیه می‌دهند.

تنها سپس خطاب به مربیان گفت: شما با اهدای یک کتاب به یک کودک می‌توانید بر ذهنش تاثیر بگذارید؛ به او هویت ببخشید و آینده‌ی کشور را تضمین کنید.

مدیر دفتر مرکزی حراست در بخش دوم سخنان خود فرهنگ و امنیت را هم‌چون «تار و پود» درهم تنیده‌ای خواند که اگر از هم جدا شوند جامعه به هم خواهد ریخت و تمامیت ارضی به خطر خواهد افتاد.

وی داشتن فرهنگ پیشرو را در سایه‌ی «امنیت» میسر دانست و افزود: امنیت هم زمانی پدید می‌آید که به یک درک مشترک فرهنگی از آداب، رسوم و ارزش‌ها برسیم و یک مرز ایجاد کنیم که حاصل آن دست یافتن به «امنیت پایدار» است.

تنـها در ادامه بر نقش محوری «حراست» در دستگاههای فرهنگی تاکید کرد و گفت: « مشارکت در کار فرهنگی» بدیهی‌ترین اصل کار حراست است زیرا عنصری که در یک دستگاه فرهنگی خدمت می‌کند باید رفتار، اخلاق و آموزه‌های او هم فرهنگی باشد.

وی عنصر حراست را در دستگاه فرهنگی همانند خالق یک اثر فرهنگی هنری دانست که باید «شورمندی را با تحکم» و «عاطفه و احساس را با خرد جمعی» از پریشانی به نظم برساند.

قابل ذکر است مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کشور در سفر خود به استان سیستان و بلوچستان مسئول جدید حراست کانون استان را معرفی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =