کد خبر: 285561
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
حیوانات تغییر شکل‌دهنده طبیعت در دست کودکان

تغییر شکل و رنگ یکی از شگفتی‌های حیوانات برای کودکان است. این مخاطبان با مطالعه کتاب «حیوانات تغییر شکل دهنده در طبیعت» می‌توانند اطلاعات بیش‌تری درباره این دنیای شگفت‌انگیز به دست آورند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل کانون، در این کتاب اطلاعات جامعی درباره‌ حشرات، آبزیان، پستانداران و تغییرات فیزیکی و فصلی آن‌ها گردآوری شده است.

لیون گری در کتاب خود درباره‌ دگردیسی، استتار و... با مخاطبان بالای ۹ سال سخن گفته است.

بر این اساس حفظ بقا یکی از عوامل مهم این تغییرهای عنوان و به تفصیل برای خوانندگان تشریح شده است.

در بخشی از این اثر می‌خوانیم: «هشت ‍پای تقلیدگر در آب‌های کم عمق اقیانوس ‍پیرامون جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کند. این هشت‌‍پا بیش‌تر وقتش را به صورت پنهان، میان صخره سنگ‌های بستر دریا ‍سپری می‌کند. وقتی هشت پ‍ای تقلیدگر گرسنه می‌شود از مخفیگاهش در بستر دریا بیرون می‌آید و در حالی‌که مانند یک جت، آب‌ها را می‌شکافد و ‍پیش می‌رود به وسیله بازوانش طعمه‌اش را صید می‌کند.»

در این کتاب که مجید عمیق ترجمه آن را بر عهده داشته است مطالبی خواندنی با عنوان‌های «تقلید» و «باورم نمی‌شود» مخاطبان را با الگوبرداری انسان‌ها از دیگر موجودات آشنا می‌سازد.

گفتنی است این کتاب از ناشر اصلی آن Browm Bear خریداری شده و طبق قانون حق‌نشر در شمارگان ۷هزار نسخه با قیمت ۶هزار و ۵۰۰ تومان به دست کودکان ایرانی رسیده است.

کتاب ۳۲ صفحه‌ای «حیوانات تغییر شکل دهنده در طبیعت» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =