برای ساختن آینده‌ بر روی کودکان سرمایه‌گذاری کنیم

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون به سرمایه‌گذاری فکری و آموزشی بر روی کودکان و نوجوانان برای ساختن آینده‌ای بهتر تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، افسون امینی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید کانون ایلام با بیان این مطلب گفت: امروزه در همه مجامع پیشرفته مسئولان و خانواده‌ها دریافته‌اند که توجه خاص و سرمایه‌گذاری برای کودکان و پرورش اصولی آن‌ها در درازمدت موجب شکوفایی و رشد کشور می‌شود.

وی از اهمیت توجه به کانون و بچه‌ها سخن گفت و افزود: منظور از سرمایه‌گذاری‌ برای کودکان تنها جنبه مالی و اعتباری آن نیست بلکه می‌تواند حوزه‌های فکری، پرورشی، آموزشی و پرورش خلاقیت و ... را شامل شود. بچه‌ها باید در همان سنین خردسالی شیوه درست زندگی کردن را فرابگیرند تا در آینده جامعه‌ای سالم، بانشاط، منظم شکل بگیرد و این امر در گرو همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی فرهنگی و آموزشی چون کانون، آموزش و پروش و نهاد خانواده است.

وی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مکانی مهم و تاثیرگذار در ایجاد رشد خلاقیت، نوع آوری، پرورش و آموزش مهارت محور به بچه‌ها معرفی کرد و یادآور شد: در همین راستا راهبردها و سیاست‌های کلان کانون ابلاغ شده تا مسئولان استانی کانون در کل کشور همسو با این راهبردها گام بردارند.

امینی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته‌ی دنیا، برای ساختن آینده‌ای بهتر، بر روی کودکان و تربیت درست آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود. کار کردن برای کودکان، نعمتی است که به ما داده شده. این یعنی آینده‌ی کشور در دست‌های ماست.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون گفت: کانون همیشه نگاهی متفاوت به کودک داشته و من از مدیرکل جدید کانون ایلام انتظار دارم که با این نگاه به کانون ورود یابند و برای جذب و تقویت نیرو و ارتقای آن‌ها به همکاران کانون اولویت دهند.

امینی یادآور شد: سیاست‌های راهبردی ده گانه‌ی مدیرعامل از ابتدا ابلاغ شده‌ است. این سیاست‌ها کمک می‌کنند تا هدف مشخصی را با مسیری مشخص طی کنیم. بنابراین هر برنامه و فعالیتی در کانون، باید با این سیاست‌ها هماهنگ و یا در نهایت با این اهداف یکی باشند.

در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام که جمعی از مسئولان کشوری و استانی، نیز حضور داشتند مهدی جمالی به عنوان مدیر کل جدید کانون استان معرفی و از خدمات حبیب‌الله بخشوده قدردانی شد او اکنون با حکم جدیدی به عنوان مشاورادبی فاضل نظری مدیرعامل کانون منصوب شده است.

در این آیین که در سالن همایش های حوزه هنری برگزار شد مریم شادی‌وند نیز به عنوان نماینده استانداری به سخنرانی پرداخت و دو مدیر کل سابق و جدید کانون هم از فعالیت‌های سابق و برنامه‌های آینده خود سخن گفتند.

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام در حال حاضر دارای بیست و دو مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی به بچه‌های ایلامی خدمات فرهنگی ادبی هنری ارائه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =