آیین گشایش نمایشگاه چهل رویش و برگزاری جشن بزرگ انقلاب در کانون سمنان

نمایشگاه چهل رویش و جشن بزرگ انقلاب در کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نمایشگاه بزرگ دستاوردهای انقلاب با عنوان «چهل رویش» صبح روز شنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ با حضور محمد ناظری سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، کارشناسان ستادی، مربیان و ۲۰۰ دانش‌آموز عضو طرح «کانون، مهارت، زندگی» در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان گشایش یافت.

ناظری اظهار داشت: این نمایشگاه در راستای شیوه‌نامه‌ی استانی تنظیم‌شده در واحد هنری کانون استان شامل ۱۴ ماکت حجمی و تصویرهایی از دستاوردهای چهل‌ساله‌ی انقلاب در بخش‌های پزشکی، دفاع مقدس و نقش شهدا در هشت‌سال جنگ تحمیلی، خودباوری علمی، کشاورزی، سیاسی، ورزشی، زیرساخت‌های فنی و مهندسی، تحقق عدالت اجتماعی و توجه به مناطق روستایی و... است که به‌همت مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان سمنان، طراحی و ساخته‌شده و با مشارکت مربیان مراکز فرهنگی‌هنری سمنان، آماده‌سازی و چینش شده و تا ۳۰ بهمن‌ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان دایر ‌است.

وی در جشن بزرگ انقلاب که پس از آیین گشایش نمایشگاه در تالار همایش مجتمع کانون سمنان برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب، آرزوی توفیق روزافزون برای ملت سرافراز ایران و قدردانی از تلاش مربیان در برگزاری این جشن، بر انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی به‌صورت غیر مستقیم و با زبان هنر به مخاطبان کودک و نوجوان تأکید و خاطرنشان کرد: هدف از برپایی جشن انقلاب اسلامی، علاوه بر پرورش هویت ملی و ایرانی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

در پایان برنامه، مریم حدادی معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان از نمایشگاه «چهل رویش» بازدید و ضمن قدردانی از مربیان کانون پرورش فکری از دعوت کودکان و نوجوانان به‌ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در این نمایشگاه، ابراز خرسندی کرد.

گفتنی است؛ پخش سرودها و نواهای انقلابی، سرودخوانی اعضای پسر نوجوان، اجرای نمایش عروسکی «خرگوش باهوش» کاری از مرکز آفرینش‌های هنری و مربیان فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری شهرستان سمنان، قصه‌گویی گلنساء شاهی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان، مسابقه و...، برخی از برنامه‌های این جشن بود که با استقبال پر شور کودکان روبرو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =