کد خبر: 285625
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
چهار کتاب کانون به مرحله دوم جایزه کتاب سال راه یافت

چهار عنوان از کتاب‌های منتشر شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو بخش «علوم و فنون» و « کلیات و علوم انسانی» به مرحله‌ دوم سی‌وششمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران راه یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با اعلام دبیرخانه این رویداد فرهنگی در بخش کودک و نوجوان تمامی آثار در پنج بخش مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. در این میان در دو بخش «علوم و فنون» و «کلیات و علوم انسانی» نام آثاری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شده است.

بر این اساس «هندسه‌ی عصر حجری» اثر «جری بایلی» و «فلیسیا لاو» از مجموعه ماجراهای نابغه‌ی عصر حجری با ترجمه‌ مجید عمیق، مجموعه‌ »سرک کشیدن زیر پوست شهر» نوشته «کارن لاتچانا کِنی» و «اِستر پورتر» با ترجمه‌ امیر طاهری در بخش «علوم و فنون» و کتاب «چگونه عکس سه بعدی بگیریم و ببینیم؟» تألیف «محمدجواد پوست‌پرداز» و «جمال رادفر»، با دیگر آثار راه یافته به این مرحله رقابت خواهند کرد.

همچنین کتاب «خورشید کالسکه سوار» اثر «حسین بکایی» تنها اثری است از کانون که در بخش کلیات و علوم انسانی کودک و نوجوان از سوی هیئت داوران بررسی خواهد شد. در این بخش نام دو کتاب دیگر به عنوان نامزد دریافت جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۷ اعلام شده است.

گفتنی است دیگر بخش‌های این رقابت «داستان تالیف کودک و نوجوان»، «داستان ترجمه‌ کودک و نوجوان» و «دین کودک و نوجوان» است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =