نخستین اتاق بازی در دبستان دخترانه مهدوی کرمان راه‌اندازی شد

در راستای اجرای طرح " اتاق بازی در مدارس"؛ نخستین اتاق بازی در دبستان دخترانه مهدوی در کرمان راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش کرمان، در این مراسم، دوران دبستان را دوران طلایی در زندگی کودکان برشمرد وگفت: مدارس ما بایستی خلاق و با نشاط شود.

وی افزود: تلاش داریم این طرح در تمامی مدارس ابتدایی اجرا شود تا دانش‌آموزان در کنار آموزش به سمت مهارت‌آموزی پیش روند.

بنا بر این گزارش، عباس ضیاء معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان نیز با بیان این‌که بازیِ بچه‌ها را به بازی نگیریم، خاطرنشان کرد: ذات بچه‌ها با بازی عجین است و معتقدیم یک کودک شاد و بانشاط بهتر از یک کودک درس‌خوان و خاموش است.

وی یادآورشد: رویکرد در مدارس ابتدایی تغییر کرده است و هدف ما در آموزش و پرورش ارایه راه‌کارهایی مبتنی بر تنوع‌بخشی برای ایجاد فضای شاد برای آموزش و یادگیری است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان همچنین از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواست  در اجرای این طرح و در زمینه آموزش معلمان  با آموزش و پرورش همکاری کند.

گفتنی است، طرح اتاق بازی در مدارس با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرحله اول در پایه های اول تا سوم ابتدایی اجرایی خواهد شد و دانش آموزان در هفته، دو تا ۳ ساعت همراه با بازی کردن اهداف آموزشی را دنبال می‌کنند.

در نخستین گام قرار است، ۱۰ استان تهران، کرمان، کردستان، قزوین، مازندران، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، همدان، سیستان و بلوچستان و فارس هریک با تجهیز ۱۰۰ مدرسه، اجراکننده‌ طرح باشند و بازی‌های حرکتی- مهارتی، ادراکی، شناختی، گروهی، تقلیدی و هم ‌اسباب بازی‌های آموزشی در این طرح مد نظر قرار بگیرند.

این مراسم با حضور محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مدیران مدارس ابتدایی در دبستان دخترانه مهدوی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =