کد خبر: 285658
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
میهمان غار

هم‌زمان با دهه مبارک فجر، نمایش عروسکی میهمان غار در مرکز فرهنگی هنری شماره۴ کانون مشهد به روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، این نمایش به کارگردانی و نویسندگی علی‌اکبر حلیمی کارشناس پیشکسوت کانون و فروغ افشارزاده،  از ۱۳ تا ۳۰ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ کانون مشهد، میزبان دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به هنر نمایش است.

شخصیت‌های این نمایشنامه را تارتنک خانم، ننه تارا، تارا و توری (عنکبوت‌های کوچک)، رتیل سیاه لنگ، کبوتر سفید، سایه و تمثال پیامبر(ص)، ابوجهل و ردیاب عرب تشکیل می‌دهند.

داستان نمایش برگرفته از واقعه تاریخی و معجزه نجات جان پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در غار ثور و هجرت ایشان از مکه به مدینه است که با فانتزی کودکانه و از زاویه دید عنکبوت‌ها و کبوتر و… به خلق نمایشی عروسکی و جذاب برای کودکان می‌پردازد.

در این نمایش داستان از جایی آغاز می‌شود که تارا و توری سرگرم قایم باشک بازی هستند که رتیل سیاه، وارد غار می‌شود و آن‌ها را تهدید به بیرون رفتن می‌کند. در این میان کبوتر خانم مژده می‌دهد که بهترین موجود عالم که خدا دنیا را به خاطر او خلق کرده، میهمان غار می‌شود و ما باید کمکش کنیم تا در غار پنهان شود.

در صحنه نمایشنامه «میهمان غار» نمای غار ثور در نزدیکی مکه، سنگ‌ها و صخره‌هایی سخت در اطراف و لانه‌ ویران کبوتری سفید در جلوی دهنه‌ غار به چشم می‌خورد. همچنین در گوشه و کنار طناب‌هایی سفید رنگ به نشانه‌ تارهای عنکبوت آویزان خواهد شد

این نمایش برگزیده پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک و جشنواره نمایشنامه‌نویسی پیامبر اعظم(ص) کانون و همچنین جشنواره آهوانه است و متن آن توسط انتشارات کانون به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =